Sunday, October 26, 2014

Rupanya macai PKR lari ke Sweden atas nasihat Alvin Tan.

Kejayaan Alvin Tan bersembunyi tanpa sebarang tindakan menjadi sumber inspirasi Ali Abd Jalil untuk lari ke luar negara. Nampaknya Tan Sri IGP seperti tidak boleh berbuat apa-apa, gejala seperti ini pasti akan menjadi trend buat pesalah Akta Hasutan yang lain.

Sebelum ini Ali Abd Jalil dikatakan terpaksa melarikan diri ke luar negara atas faktor keselamatan kononnya menerima pelbagai jenis ancaman daripada kumpulan tidak dikenali. Namun sebaik mendengar pengakuan video di bawah (dipercayai suara Ali sendiri), ternyata tindakan melarikan diri itu bertujuan untuk mengelak daripada 3 pertuduhan atas kesalahan menghasut dan menghina yang dikenakan terhadapnya.

Kesahihan video tidak dapat dipastikan. Bagaimanapun, pembaca diminta menggunakan budi bicara sendiri untuk menilainya..




Published on Oct 25, 2014
Aktivis Ali Abd Jalil mengakui bahawa bloger seks Alvin Tan memberi nasihat kepadanya cara melarikan diri ke luar negara untuk mendapat suaka politik.
Katanya, berdasarkan nasihat yang diperolehi dari Tan yang dihubungi melalui Facebook, beliau kini berjaya ke Sweeden kerana bimbang dengan keselamatannya selepas empat kali ditahan dan didakwa mengikut Akta Hasutan.

Tindakan Alvin bersembunyi di luar negara bukan merupakan yang pertama. Sebelum ini, Doris Jones yang dikenakan pertuduhan di bawah Akta Hasutan 1948 turut sama meninggalkan negara dan dilihat semakin aktif dengan provokasi dari luar negara.

Alvin Tan juga berbuat perkara yang sama, bukan sahaja memperlekehkan pihak berkuasa Malaysia, malah melakukan penghinaan dan mencabar supaya ditangkap dan dibawa ke muka pengadilan. Kini tiba giliran Ali Abd Jalil.

Posting terbaru dibuat dengan mengibarkan bendera Sang Saka Malaysia. Agak menghairankan kerana sebelum ini dia mendakwa keselamatannya terancam..



Hakikatnya perbuatan sebegini berpotensi mewujudkan implikasi terhadap kedaulatan negara jika dibiarkan. Apakah kerajaan hanya menunggu mereka pulang ke tanah air, membiarkan kerosakan demi kerosakan dilakukan oleh mereka dengan lebih bebas ketika berada di luar negara?

Sila nyatakan.. selepas Doris, Alvin dan Ali, kemudian siapa lagi yang akan menyusul...? 




8 comments:

  1. Mampus la kau kat Sweden tu......

    ReplyDelete
  2. Apa tindakan kerajaan terhadap pegawai kerajaan yang terlibat dengan kes dua pengkhianat ini dapat lari ke luar negara untuk elak dibicarakan di mahkamah? SPRM tak masuk siasatkan bagaimana Alvin Tan dan Jalil ni dapat keluar dengan mudahnya dari sempadan negara melalui pintu sempadan negara?

    Tindakan tegas perlu dibuat untuk mengelakkan rakyat beranggapan bahawa kerajaan sudah tiada kuasa dan orang boleh buat sesuka hati. Sungguh memalukan bila suspek jenayah yang tak boleh ke luar negara dapat memboloskan diri melalui laluan yang dikawal oleh pihak berkuasa.

    Patutlah banyak dadah, arak, rokok seludup masuk ke pasaran Malaysia, begitu juga dengan mudahnya petrol, gula, tepung, minyak masak, diesel dan macam-macam barangan bersubsidi dapat diseludup ke luar, orang yang tak berguna disuruh menjaga pintu sempadan. Punahlah negara ini jika perkara ini berterusan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju. Banyak masalah di kawasan sempadan PATI boleh bolos, senjata pun diseludup dan sebagainya.. semacam ada saja yang tidak kena dengan kawalan di pintu masuk/keluar sempadan negara kita.

      Delete
  3. Selepas Alvin and Ali, Anuar Al Jub akan mengikut jejak mereka.!

    ReplyDelete
  4. MANUSIA2 BODOH bertaraf BABini dipuja oleh DAPIGS/PAS sbg TUHAN..

    Pelik Betul..BABI yg MISKIN dulu kini dah KAYA RAYA akibat TAMAK HALOBA menghancorkan NEGARA

    ReplyDelete
  5. Ketua bah. Jenayah PDRM dan AG-LIBERAL mesti diganti! Mcmmana si alvinPORNO tu boleh bebas setelah tak bagi balik Paspotnya dan tak hadiri perbicaraan beberapa kali; hingga dia boleh lari ke US?! Dan sekg. mamat ni pula - mcmmana Paspotnya tak diRAMPAS?!

    Si mamat ni tak sedaqkah, Ebola-Eugenics-Biowarfare makin 'mengganas' kat Barat - yg. ganjilnya kebanyakan si omputih akan pulih! Dan lihat apa si Barat-ZIONIS akan buat pd. mayat atau jenazah Bukan omputih dari mangsa Ebola ni, lihat di di akhbar Jerman anti-Islam di - http://www.thelocal.de/20141015/body-of-leipzig-ebola-victim-burnt , Body of Leipzig Ebola victim burnt overnight, Published: 15 Oct 2014). Arwah mangsa dari Sudan ini yg. merupakan pekerja UN yg. dibawa ke Jerman, lagipun bukan rakyat Jerman dan beragama Islam; maka apa hak Kerajan Jerman membakar jenazah arwah seolah ‘sampah’?!

    Jadi, si mamat-BONGKAK, jgn. pula kau jadi mangsa Ebola ni kat Barat tu!

    Makcik Sambal Belacan.


    ReplyDelete
    Replies
    1. cari keselamatan di luar negara? mungkin dia rasa lebih selamat di negara orang.. biarkanlah ebola pun ebola lah.. boleh disepak gitu.. nanti taulah dia cari jalan pulang bila duit dah dekat nak habis besok...

      Delete
  6. ramainya rakyat malaysia yang buta mata dan buta hati....

    ReplyDelete