Wednesday, October 1, 2014

Ahli Parlimen Pembangkang akan jadi Kebal!


Rupa-rupanya mereka punya agenda besar untuk hapuskan Akta Hasutan 1948. Itu sajalah satu-satunya kekangan untuk ahli parlimen membahaskan kuasa intitusi raja-raja melayu, hak istimewa melayu dan bumiputra selain bahasa melayu dan agama islam di negara kita.

Totok pembangkang sudah mula besar kepala. Mereka menguasai majlis peguam, gunakan apa saja cara untuk desak DS Najib, mereka menggunakan khidmat para pembodek dan opportunis dalam kabinet kerajaan supaya mansuhkan apa-apa saja akta yang boleh merosakkan rancangan mereka.

Posting di bawah dipetik daripada perkongsian facebook. Semoga menjadi kesedaran kepada kita yang amal budaya ikut-ikutan tanpa niat, yang memudahkan perancangan untuk meRepublikkan Malaysia.



Seperti yang di janjikan malam tadi, saya akan mendedahkan apakah sebab sebenar Majlis Peguam beriya2 mengepalai gerakan mendesak kerajaan memansuhkan Akta Hasutan 1948 dan sebab sebenar ini TIDAK PERNAH DI BINCANGKAN SECARA TERBUKA OLEH BAR COUNCIL DAN AMBIGA DALAM MANA2 MAJLIS ATAU PENULISAN MEREKA.
Apakah sebab utama mrk nak mansuh Akta Hasutan 1948?
Sebab menurut Perkara 63(4) Perlembagaan Persekutuan, Ahli- ahli Parlimen adalah kebal dari sebarang pendakwaan mahkamah jika mrk mengucapkan atau mengundi sesuatu di dalam perbahasan majlis Parlimen KECUALI HAL-HAL YANG MERUPAKAN SATU KESALAHAN DI BAWAH AKTA HASUTAN 1948.
Lihat bagaimana hebat dan pentingnya Akta Hasutan ini berbanding dengan akta-akta yang lain. Ahli Parlimen Kebal dari pendakwaan KECUALI DI BAWAH AKTA HASUTAN.
AHLI PARLIMEN PEMBANGKANG SEMAKIN RAMAI DI PARLIMEN DAN SATU HARI NANTI MRK AKAN MENJADI KERAJAAN. TETAPI SELAGI AKTA HASUTAN TIDAK DI MANSUHKAN MEREKA TIDAK AKAN MAMPU MENGHAPUSKAN RAJA2 MELAYU, HAK ISTIMEWA MELAYU DAN BAHASA MELAYU MELALUI PARLIMEN KERANA TINDAKAN ITU AKAN MERISIKOKAN MEREKA DI KENAKAN TINDAKAN DI BAWAH AKTA HASUTAN.
Nampak tak permainan mereka. Sekarang mrk menghujahkan Akta Hasutan menyekat kebebasan bersuara lah, menganiaya Adam Adli dan Ali lah, padahal itu bukan sebab sebenar.
Itu modus operandi mrk utk divert isu saja.
Sebab itulah kita kena sama2 mempertahankan Akta Hasutan 1948.


2 comments:

  1. SM ko boleh tolong tak???

    Ko dedahkan dalam blog ko ni tak guna. Yang paling baik ko ketok rumah Pemimpin ko dan ko ketok kepala pemimpin ko yang Bongok dan Botak tu supaya dia sedar dan tahu..

    Siapa dia ko paham2 saja lah ya....

    ReplyDelete
  2. Betul tu, ketuk kepala Najib yang bodoh menghapuskan ISA.

    ReplyDelete