Saturday, October 25, 2014

Gerakan Pemisah Sarawak sudah berani mencabar Ketua Menteri

Mungkin kerana tiada tindakan daripada pihak berkuasa, maka puak-puak seperti ini menjadi semakin berani. Tidak ada bezanya dengan gerakan SSKM (Sabah Sarawak Keluar Malaysia) yang diketuai Doris Jones sehingga terpaksa bersembunyi di luar negara, mereka pula buat terang-terangan seolah-olah mencabar Kerajaan Negeri dan Persekutuan. 

Harap pihak bertanggungjawab mengambil tindakan terhadap gerakan ini. 

Artikel di bawah dipetik daripada blog www.sematankelawas.com 



Keberanian beberapa individu dari NGO Pemisah Sarawak dari Malaysia semakin menjadi-jadi apabila kali ini mereka membuat penghinaan terhadap Ketua Menteri Sarawak.

Beng Kor, melalui laman sosial Facebook miliknya mengutuk dan menghina Ketua Menteri Sarawak yang mana sebelum ini dikaitkannya dalam perjuangan memisahkan Sarawak dari Malaysia.



Ketiadaan tindakan dari pihak berwajib merupakan punca mengapa mereka ini giat berleluasa membuat hasutan terhadap rakyat Sarawak agar keluar dari Malaysia. 

Sebelum ini Beng Kor juga secara terang-terangan memperhebatkan agenda kempen membawa Sarawak keluar dari Malaysia. Rujuk di [SINI]


Apabila Ketua Menteri Sarawak menyatakan bahawa Sarawak akan terus kekal dalam Malaysia, ini merupakan halangan utama kepada Beng Kor dan NGO SAPA yang tengah hebat berjuang menghasut rakyat Sarawak keluar Malaysia.

Jika sekarang mereka sudah berani menghina serta mempertikai kewibawaan Ketua Menteri Sarawak, tidak mustahil mereka sedang dalam perancangan menjatuhkan Ketua Menteri Sarawak.

Adakah perkara ini dibiarkan sahaja dan kita hanya menunggu puak ini mengancam keselamatan serta mengguling Ketua Menteri Sarawak?

4 comments:

  1. Babi tamak tak sedar diri..
    Sarawak bakal jadi kandang BABI jika kelauar dari Malaysia..

    jaga2..di penang Rumah kampong Melayu & India sedang di musnahkan Babi jadia.

    ReplyDelete
  2. Pukimak tok mgkin anak didik sidak babi cina dap yg rasa bangga mrk adalah bangsa paling hebat dan kaya di Sarawak.
    Cina babi dap sejak dolok lagik berusaha cari idea utk menimbulkan rasa benci di kalangan nembiak muda dan memadamkan sejarah sebenar agar referendum ya diwujudkan.
    Mcm tok jaklah....mun rasa ingin nak molah referendum....biar ada telur sikit...Polah di tempat umum dan mbak sidak Cina babi dap atau babi2 pkr sekali....Jgn makei profil palsu...pengecut namanya!!!

    ReplyDelete
  3. Dembiak Sabah tok. Bukan urg Sarawak. Datang sitok molah taik kedaklah nya ya urg Swak. Bagus cdak pemerintah tangkap jak buang miak tok balit ke negeri asalnya.

    ReplyDelete
  4. Ini sekor cina!! Yeu Beng Keng! NYAH ko dri Sarawak!!!

    ReplyDelete