Thursday, October 23, 2014

Gambar sebenar suasana ceramah Anwar di Seberang Jaya

Sekitar ceramah Ketua Umum PKR yang dibuat di Tapak Ekspo, Seberang Jaya malam tadi. Tema ceramah bertajuk Rakyat Hakim Negara.

Secara jujurnya, aura Anwar masih lagi berbisa walaupun tanpa dokongan DAP lebih-lebih lagi PAS yang sudah dingin dengan PKR. Tetapi ini adalah kawasan Permatang Pauh..Parlimen Anwar sendiri. Pendek kata, inilah tiang kubu PKR. Segala yang kita nampak di sini adalah maruah kekuatan parti pimpinan Anwar yang dibantu orang-orang kuatnya.

Jumlah hadirin dianggarkan sekitar 500 ke 600 orang. HUJAN dipercayai menjadi penghalang untuk orang ramai berkumpul sambil berhibur dengan standalone live show Anwar.

Berbeza ceramah yang dibuat di tempat sama pada Januari tahun lepas, lebih 2000 orang membanjiri kawasan ini. Ketika itu PAS masih menjadi penyokong tegar PKR dalam Pakatan Rakyat.

Gambar kedua dan ketiga di bawah, pada sebelah hujung sebenarnya pengunjung sedang berdiri, bukannya duduk, pandangan kamera pula diambil sudut di sebelah depan... hasilnya, kelihatan seolah-olah tempat sesak dengan orang ramai. Pandangan sebenarnya ialah pada gambar ke empat. Jadi banyak lompong, nilailah sendiri..

Rasanya tema itu telah silap dicetak.. Tujuan dibuat adalah untuk bela Anwar semata-mata, bukannya untuk penyokong-penyokong lain yang kena cekup oleh akta-akta disebabkan perjuangan parti.

Sepatutnya ia dibuat 'RAKYAT HAKIM ANWAR IBRAHIM', bukannya Rakyat Hakim Negara..

Kata kebanyakan rakyat Malaysia sekarang, jangan gunakan rakyat untuk kepentingan diri..








No comments:

Post a Comment