Monday, October 6, 2014

Tindakan bodoh 6 ahli parlimen PKR mahu Australia campurtangan urusan negara...

Apa tujuan Rafizi bawa isu Akta Hasutan ke Australia? Kenapa mahu orang luar mencampuri urusan pentadbiran negara? Siapa Australia yang kamu hendak jadikan hakim di negara kita?

Inilah 'langkah terdesak' pakar tragedi PKR setelah 'langkah kajang'nya gagal hingga memalukan diri sendiri.

PKR mahu mempergunakan hubungan baik antara Australia dan Malaysia yang terjalin dalam kerjasama melibatkan pencarian MH370 untuk kepentingan politik sendiri. Entah apa sumbangan PKR sampai nak masukkan agenda politik mereka yang tidak kena mengena langsung untuk faedah kedua buah negara.


Setelah Anwar sendiri gagal mendapatkan sokongan daripada Australia untuk mencampuri urusan kehakiman menjelang rayuan terakhir kes liwatnya pada 28 Oktober ini, kini  Rafizi cuba muncul sebagai penyelamat.

Jelas taktik bantah Akta Hasutan ini salah satu strategi untuk babitkan Australia supaya menyelamatkan Anwar daripada dipenjarakan.

Inilah sikap tak tahu malu.. Tak pernah berlaku dalam mana-mana negara di dunia yang Ahli Parlimennya buat perkara pelik sampai bawa satu rombongan untuk buruk-burukkan negara sendiri.

p/s: Mari kita boo sama dia....



Ahli Parlimen PKR bawa protes Akta Hasutan ke Australia

Enam ahli Parlimen PKR membawa bantahan mereka terhadap siri tangkapan mengikut Akta Hasutan Putrajaya ke lima bandar di Australia bulan ini, ketika kerajaan kedua-dua negara menjalin hubungan erat ekoran dua tragedi berkaitan pesawat Malaysia Airlines (MAS).

Naib Presiden PKR yang juga Ahli Parlimen Pandan Rafizi Ramli akan mengetuai pasukan ke Melbourne, Canberra, Adelaide, Perth dan Sydney dari 17 hingga 23 Oktober.

“Sebahagian daripada perjalanan kami adalah untuk mengetengahkan tindakan keras akta ini dan memaklumkan kepada mereka tentang ekonomi Malaysia,” Rafizi memberitahu The Malaysian Insider.

Delegasinya termasuk Darell Leiking yang juga ahli Parlimen Penampang, Sim Tze Tzin (Bayan Baru) dan Wong Chen (Kelana Jaya) dan dua Adun – Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Seri Setia Nik Nazmi Nik Ahmad Selangor dan Adun Semambu Pahang Lee Chean Chung.

Mereka akan bertemu pelajar Malaysia, ahli akademik, pegawai kerajaan Australia dan ahli Parlimen, termasuk Senator Bebas Nick Xenophon, yang merupakan rakan rapat Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Malaysia dan Australia bekerjasama secara rapat sejak kehilangan MH370 pada Mac, dengan Australia kini mengetuai pencarian antarabangsa di Selatan Lautan Hindi. Terdapat enam warga Australia dalam penerbangan itu.

Australia juga mempunyai 38 mangsa, termasuk penduduk tetap dalam pesawat MH17 yang ditembak jatuh semasa terbang di kawasan konflik di timur Ukraine dalam perjalanannya dari Amsterdam ke Kuala Lumpur pada 17 Julai.

Tiada yang terselamat dalam kemalangan itu dan siasatan forensik masih berjalan untuk mendapatkan mayat dan menentukan siapa bertanggungjawab terhadap insiden itu.

Rafizi berkata, terdapat banyak kepentingan Australia dalam perkembangan semasa di Malaysia.

Katanya, satu lagi topik perbincangan akan dibangkitkan adalah rayuan Anwar terhadap sabitan kes liwat beliau.

Sumber: MI

10 comments:

  1. boloh punya olang... mau losak nigala sendili... kicik2 talak mampuh sulah busak kasi olang susah....

    ReplyDelete
  2. Inilah melayu babi..muka2 ni patut d doakan mampos sahaja..

    ReplyDelete
  3. Banyak betul duit diaorang nak buat roadshow kat australia ya!



    ReplyDelete
  4. Bawak 2 Adun supaya Kerajaan Selangor tanggung semua belanja. Mmg dasar MB aiskrim

    ReplyDelete
  5. hidup segan mati tak mauOctober 6, 2014 at 10:46 PM

    PKR nampak gayanya sangat mewah sampai pergi melancong ke Australia buat kempen politik. Memang banyak guna duit rakyat tu.. patutnya kena siasat daripada mana mereka dapat duit sebanyak itu untuk ke Australia

    ReplyDelete
  6. ha ha ha.....dah mula dah....duit selangor 3 billion tu.....balik nanti claim expenses dari azmin bawah elaun penasihat ekonomi........road show nak bawak masuk investment ke selangor.........he he he.......kena bodoh la org selangor......lepas ni agak2 ke usa pulak.....bagusnya dia org pakai duit tu bentangkan carpet merah nak masuk sungai buloh.......lagi cantek.....

    ReplyDelete
  7. MINTALAH BANTUAN KAT NEGARA2 ISLAM KAN LAGI BAGUS. TALIAN HAYAT ANWAR KG SG. BULOH DAH HAMPIR TAMAT

    ReplyDelete
  8. Tangkap saja rafizi jambu lagi lembu dibawah akta hasutan... menyusahkan negara saja... penakut skit2 bawa masuk org asing.. gila apa..??!!

    ReplyDelete
  9. Boloh puny kelajaan Malaysia rak tau mau tangkap semua itu olang cilakak Anak Halam!!!

    Pedana Menteli Malaysia manyiak titun punya olang!!!

    ReplyDelete
  10. Tak ada sapa lagi yg nak sokong mereka ini. Langkah kajang dah menelanjangkan mereka di mata masyarakat. Akhirnya Allah tunjuk juga siapa mereka ini.

    ReplyDelete