Wednesday, October 1, 2014

Tian Chua buat kacau lagi


Manusia seperti ini cukup sesuai tinggal dalam hutan. Dulu dia hina wira negara yang terkorban di Lahad Datu dengan keadaan menyayat hati, mengatakan itu hanya sandiwara terancang UMNO.

FUCK you lah.. (Fakta Untuk Ceramah Keadilan)

Memang terbukti ahli Parlimen ini seorang yang bermulut longkang. Sekarang dia buat tafsiran sendiri, kalau tiga tahun tiada apa-apa berlaku maknanya tiada unsur hasutan.

Apa ada pada tiga tahun? kenapa tidak tiga puluh tahun atau tiga bulan atau tiga hari?

Percayalah, orang seperti ini kalau jadi pemimpin negara, dia pasti akan sumbat setiap seorang yang menghasut ke penjara. Orang yang hasut supaya tumbangkan kerajaan pimpinannya dan orang yang hasut supaya dibuka semula kes langgar lari sampai mati seorang lelaki pada satu ketika dulu.

Dan sekarang, dia nak jadi mahuguru yang mengajar kita tentang takrif Hasutan yang ada susur-galur dengan tempoh 3 tahun...

Aku sumpah kau masuk MCA dalam masa tiga tahun!!!
Tian Chua persoal takrif Hasutan

“Kalau masa kita berucap dulu sampai sekarang masyarakat tetap aman, tiada pergolakan, maknanya apa yang dicakap itu bukan lah hasutan."
“Contohnya kalau saya cakap sesuatu yang kononnya menghasut, tetapi selepas tiga tahun tiada apa pun yang berlaku, tidak berlaku huru-hara, maksudnya ia memang tiada unsur hasutan,” katanya ketika ditemui di pejabat Suara Keadilan hari ini.
Menurut Tian Chua, takrifan hasutan sepatutnya hanya apabila sesuatu ucapan atau kenyataan itu menyebabkan berlakunya pergolakan atau huru hara dalam masyarakat.
“Kalau masa kita berucap dulu sampai sekarang masyarakat tetap aman, tiada pergolakan, maknanya apa yang dicakap itu bukanlah hasutan." - Tian Chua


1 comment: