Friday, September 19, 2014

Nama Menteri Besar Selangor yang baru didedahkan Media

Nama Wan Azizah tidak diperkenan Sultan, nama kedua yang paling hampir selepas beliau pula ialah Azmin Ali. Sumber mengatakan nama Azmin paling sesuai ialah kerana dia adalah Timbalan Presiden PKR, Namanya juga disebut-sebut oleh PAS dan dicalonkan PKR sendiri selepas nama Wan Azizah.

Walaupun katanya Azmin menolak pencalonan oleh parti PKR, dia tidak pernah mengatakan yang dia akan menolak perlantikan daripada istana.

Serangan Chegu Bard terhadap Azmin Ali dalam media baru-baru ini berpunca daripada tindakannya yang dikatakan melobi jawatan itu semakin jelas menunjukkan Azmin mahu menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Akhirnya satu nama didedahkan BERNAMA semalam, rujuk pada sebahagian artikelnya yang dipetik di bawah;



SHAH ALAM, 18 Sept (Bernama) -- Istana Selangor mengesahkan Majlis Angkat Sumpah Menteri Besar Selangor yang baharu akan diadakan pada Selasa ini di Istana Alam Shah, Klang dekat sini.

Setiausaha Sulit Sultan Selangor Datuk Mohamad Munir Bani ketika dihubungi Bernama bagaimanapun enggan mendedahkan nama menteri besar yang baharu itu.

Beliau berkata perkara itu hanya akan diketahui pada hari mengangkat sumpah berkenaan.

Bernama difahamkan Anggota Dewan Undangan Negeri Bukit Antarabangsa Mohamad Azmin Ali adalah calon yang bakal mengangkat sumpah jawatan tertinggi pentadbiran negeri Selangor itu.

Namun, ketika diminta mengulas perkara itu, Mohamad Munir enggan mengesahkannya.

Baca seterusnya..

No comments:

Post a Comment