Wednesday, September 17, 2014

Hishamuddin Rais sudah INSAF dari menghasut

Betul ke video ini? Dah insaf, biar betul!

Aktivis ini totok anti-BN. Boleh pula tak tahan kena penangan Akta Hasutan sampai sakit kepala pergi mahkamah, bangun pagi..? Haahaha.. Tunggulah sampai ara tak bergetah..

Bagaimanapun, Akta Hasutan sememangnya beri kesan yang mendalam, sampai membuatkan pelampau-pelampau politik berfikir dua kali sebelum nak memulakan kerja-kerja menghasut rakyat.

Rujuk sini - www.rakyatnews.my.




Hishamuddin Rais Tak Sanggup Lagi Hasut Rakyat




KUALA LUMPUR 16 Sept - Aktivis pro-pembangkang, Hishamuddin Rais telah menginsafi diri beliau daripada meneruskan aktiviti beliau iaitu menghasut rakyat untuk terus membenci kerajaan negara ini.

Di samping itu, beliau berkata tindakan tersebut dilakukan atas dasar beliau tidak sanggup lagi untuk menghadap hakim semasa perbicaraan dilakukan di mahkamah dan tidak sanggup lagi dipenjara bersama Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Tian Chua.

"Saya sakit kepala (apabila) pergi ke mahkamah di pagi hari. Itu saya tidak tahan.

"Sudah cukuplah, sudah 2 tahun saya satu bilik penjara bersama Tian Chua. Saya tidak sanggup lagi (menghadapi) Akta Hasutan ini," katanya ketika berucap pada Pelancaran (GHAH) di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor disini, semalam.

Pada 29 Mei tahun lalu, Hishamuddin bersama Tian Chua, 51, bekas pengerusi Solidariti Mahasiswa (SMM), Muhammad Safwan Anang@Talib, aktivis mahasiswa pro-pembangkang, Adam Adli Abd Halim, 25, anggota PAS Mohd Tamrin Abdul Ghafar, 64, dan peguam Haris Fathillah Mohamed Ibrahim, 55 dihadapkan pertuduhan memberi ucapan menghasut bagi membangkitkan kemarahan rakyat negara ini supaya mengubah kerajaan yang tertubuh mengikut undang-undang, dengan cara tidak sah.

Bagaimanapun kes Tian Chua dan empat lagi masing-masing dibicarakan berasingan dan masih di peringkat perbicaraan.

Mereka didakwa melakukan perbuatan itu di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor, Jalan Maharaja Lela, Dang Wangi di sini antara 8.55 malam dan 11.15 malam, 13 Mei tahun lalu.

Pertuduhan dibuat mengikut Seksyen 4(1)(b) Akta Hasutan 1948 dan boleh dihukum mengikut Seksyen 4(1) akta sama yang membawa hukuman denda sehingga RM5,000 atau penjara sehingga tiga tahun atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan.

1 comment:

  1. Mamat bodoh berlagak pandai. Dah tua pun tak insaf-insaf juga dan tak akan insaflah.

    ReplyDelete