Sunday, September 14, 2014

Gelagat aneh Shamsul Iskandar di PRK Pengkalan Kubor

Dalam media PKR mengumumkan telah menyerahkan kerusi Pengkalan Kubor kepada PAS sebagai membuktikan perpaduan kukuh antara parti dalam komponen PR.

Kenyataan dibuat melalui Tian Chua yang katanya walaupun wujud perselisihan di antara pimpinan tertinggi parti dalam PR, ia tidak akan menggugat kepercayaan pengundi mereka di Pengkalan Kubor.

Ye la, kukuh lah sangat.. Cuba tengok Twitter posting Shamsul kat bawah...

Tengok tu... makan ayam kampung lagi?



Satu perkara yang kita sedia maklum, PKR ini sesama sendiri pun sanggup 'berbunuhan', berbaling kerusi hanya untuk rebut jawatan tertinggi dalam parti. 

Hari ini boleh pula mereka jadi tak kesah jawatan Menteri Besar PKR di ganyang PAS, yang sepatutnya menguntungkan parasit-parasit mereka.. memang luar biasalah kalau tiba-tiba mereka boleh terima PAS setelah apa yang berlaku. 

Gambar di atas kita lihat Naib Presiden PKR, Shamsul Iskandar Mat Akin cukup seronok dengan pemimpin-pemimpin UMNO ketika mewakili parti semasa hari penamaan calon. Pulak tu, sengaja dimuat-naiknya ke dalam twitter yang sememangnya ramai follower pro-PAS.

Ini nampaknya seperti isyarat perang psikologi.. seolah-olah nak bayangkan PKR tak akan bersama PAS menentang UMNO di Pengkalan Kubor. DAP juga tak muncul.. Pasti ramai penyokong fanatik PAS yang 'berkasta tinggi' akan marah dengan tindakan Shamsul itu.

Rumah Totok PAS of the year! 

PAS ramai penyokong fanatik di Kelantan. Cukup ramai.. mereka ini ada yang sanggup ke tahap menyamak tangan kalau bersentuh dengan orang UMNO. Mengkafirkan apatah lagi..

Perbuatan Shamsul itu akan memberi kesan kepada PAS. Agaknya dia nak bagitau - hari tu di Selangor bukan main besar kepala. PRK kali ini, PKR tak akan lawan umno untuk rebut kerusi, jadi PAS... kau terjunlah ke dalam sungai bersama labumu..

Kalau betul itu yang dimaksudkan, memang cukup jahat parti yang dinamakan PKR ini..


No comments:

Post a Comment