Tuesday, September 16, 2014

Hari Malaysia 'Hari Gelap untuk Sarawakian'???

Selamat Hari Malaysia 16 September. Hari yang sepatutnya diraikan dengan tenang dan tenteram. Gambar bawah dipetik daripada laman FB..




Malangnya Hari Malaysia dicemari oleh aktivis 'Sarawak For Sarawakian', yang didalangi pemimpin pembangkang yang disokongi Barat, kononnya pembentukan Malaysia dengan penyertaan Sabah Sarawak itu tidak sah.

Mereka wujud terang-terangan di depan batang hidung pemimpin negara kita sendiri. 'Sarawak For Sarawakian' adalah satu agenda SSKM yang semakin lantang merasuki jiwa dan minda masyarakat Sarawak.

Ramai anak muda yang terpengaruh tidak memahami niat mereka, Ia bukan sekadar semangat cintakan kenegerian rakyat Malaysia, ia adalah cita-cita SSKM untuk keluar daripada Malaysia.



Bendera lama Sarawak zaman pemerintahan Charles Vyner Brooke dikibarkan dengan gah, menggantikan bendera rasmi kerajaan negeri yang sepatutnya digunakan di rumah dan penempatan mereka. Kepimpinan Dato Seri Najib hanya tahu memansuhkan Akta. Apakah ini bukan satu ancaman terhadap kestabilan negara?

https://www.facebook.com/groups/Sarawakforsarawakians/

No comments:

Post a Comment