Friday, October 24, 2014

Keputusan kes Anwar.. Macai-macai ketum dalam PKR dah menggelabah gila sekarang!!!

Kisah pembantaian Chegubard ke atas Azmin Ali semakin hangat. Bengong puak ni, apa yang mereka boleh ubah dengan pendedahan Azmin melobi dirinya sendiri?

Takkan nak DAP dan Ketum buat kerja bodoh supaya tendang Azmin seperti PKR pecat TSKI dulu? Dah tak sempat dah... Orang sekarang sibuk nak 'settlekan' masalah kempen 'Rakyat Hakim Negara' yang kurang mendapat sambutan. Penjara dah dekat..

Nampak dah terdesak sangat-sangat demi survival dalam politik.. TV3 pun sanggup dijadikan kawan...




Ini semua apa kes?

Untuk memudahkan kita faham sikit, ceritanya lebih kurang begini......

Sudah lama orang tahu dalam PKR ini ada banyak puak-puak yang 'dikurung dalam satu sangkar' yang sama. Bila tuannya sudah tiada lagi, maka mereka akan memakan sesama sendiri.

Anwar kini berdepan keputusan kesnya yang hanya tinggal  sekitar 96 jam lagi samada dipenjara ataupun bebas. Nampaknya semua ahli-ahli PKR yang ada karektor dalam parti menggelabah habis! Jika ditakdirkan Anwar masuk penjara, orang yang paling berkuasa kelak ialah orang nombor dua PKR iaitu Azmin. Wan Azizah hanyalah boneka, beliau tidak mempunyai kuasa veto untuk mengawal ahli PKR selaku presiden parti.

Itulah yang kita lihat sekarang Chegubard bermati-matian cuba nak dedahkan Azmin, Rafizi pula hingga sanggup ke Australia untuk minta nyawa bagi pihak Anwar dan lima orang ADUN yang pernah tandatangan 'SD' untuk Wan Azizah pula beralih arah kemudian menyokong keputusan Istana. Semua itu ada kaitan dengan keputusan kes liwat Anwar kelak..

Yang paling menakjubkan, tiba-tiba saja NGO macai (LENSA) mendesak supaya Anwar bersara..? Azmin bijak bersandiwara, hentam-hentamlah sikit LENSA sebagai tunjuk solidariti bersama Anwar...

Azmin sekarang ditampuk kekuasaannya. Masuknya Anwar ke penjara kelak akan menberikan peluang untuk kroni-kroni Azmin berkuasa mengawal semua kedudukan penting yang dikuasai PKR.... Rafizi, Chegubard dan sekalian yang seangkatan dengannya akan menerima risiko disingkirkan....

Wayang PKR semakin menarik...

Akan berlaku 'pembunuhan besar-besaran' dalam peranan parti, jawatan penting dan segala yang dipertaruhkan dalam karier politik. DAP hanya sekadar melihat.. PAS akan berdiam diri.. Tiada lagi talian hayat untukmu wahai macai-macai Ketum!!!

Berharaplah supaya Ketum tak dipenjarakan..





1 comment:

  1. Setiap orang ada agenda.Yang lemah tidak akan kekal.Bagi yang menang,esok masih ada.

    ReplyDelete