Tuesday, October 7, 2014

Semua orang pun nak jadi wakil rakyat PKR sekarang!



Banyaknya duit puak PKR. MP dan ADUN mereka nak bercuti ke Australia, boleh tengok kangaroo pada jarak dekat. LIVE..

Melawat Melbourne, Canberra, Adelaide, Perth dan Sydney sambil buruk-burukkan kepimpinan di Malaysia! Boleh pula bincang-bincang tentang ekonomi negara pada orang luar.

Cuba check datang sana guna duit siapa?

Anggaran satu orang kena spend kurang-kurang RM15K untuk roadshow trip ke sana. Kalau 6 orang dah RM90k.

Mewah dan bergaya...! Seronok jadi wakil rakyat ni, boleh cuti-cuti Australia...

Semuanya demi kepentingan rakyat marhaen. Terima kasih.



Ahli Parlimen PKR bawa protes Akta Hasutan ke Australia

Enam ahli Parlimen PKR membawa bantahan mereka terhadap siri tangkapan mengikut Akta Hasutan Putrajaya ke lima bandar di Australia bulan ini, ketika kerajaan kedua-dua negara menjalin hubungan erat ekoran dua tragedi berkaitan pesawat Malaysia Airlines (MAS).

Naib Presiden PKR yang juga Ahli Parlimen Pandan Rafizi Ramli akan mengetuai pasukan ke Melbourne, Canberra, Adelaide, Perth dan Sydney dari 17 hingga 23 Oktober.

"Sebahagian daripada perjalanan kami adalah untuk mengetengahkan tindakan keras akta ini dan memaklumkan kepada mereka tentang ekonomi Malaysia," Rafizi memberitahu The Malaysian Insider.

Delegasinya termasuk Darell Leiking yang juga ahli Parlimen Penampang, Sim Tze Tzin (Bayan Baru) dan Wong Chen (Kelana Jaya) dan dua Adun – Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Seri Setia Nik Nazmi Nik Ahmad Selangor dan Adun Semambu Pahang Lee Chean Chung.

Baca lagi

8 comments:

  1. Rafizi nak semua orang cepat lupakan episod kajangmove. Kegagalannya yang paling besar !

    Sekarang cipta langkah baru, KanggarooMove !!.....haha

    ReplyDelete
  2. sama seprti menceritakan hal dalam kelabu kepada jiran yang dia tak mampu nak puaskan isteri di ranjang...tambah lagi jiran tu duda...baru mati dua isteri sekali gus...

    apa duda itu cuba plan...???

    ReplyDelete
  3. parah dah nih..sapa la lagi yg pi ikut memusnahkan negara secara perlahan.. adoi..

    ReplyDelete
  4. Memang dasar anak haram dan pukimak babi2 ketum nie!!!!!

    ReplyDelete
  5. Bagus jugak kalau Rafizi dijangkiti virus demam denggi macam Mat Sabu. Taklah dia dapat teruskan niat jahatnya untuk memburuk-burukkan nama baik negara.

    ReplyDelete
  6. Australia tu sekutu Israel ..Isu McD semua orang dah lupa ke...Kutuk maksimum..Fikir kan lah terutama yang mengaku lebih Islam dari orang lain yang pergi tu kan sekutu diorang

    ReplyDelete
  7. Byk langkah dah budak ni kantoi. Mcm2 gelaran yg dia raih. Langkah Kajang, langkah kejang, langkah terajang, langkah kantoi dan skrg langkah kangaroo... Kah Kah kah

    ReplyDelete