Monday, October 13, 2014

Demonstrasi Gerakan Hapus Akta Hasutan (GHAH) bertukar kecoh kena gempur orang Melayu



Demonstrasi Gerakan Hapus Akta Hasutan (GHAH) anjuran SUARAM dibantu khidmad warga asing di Padang Kota Lama, Pulau Pinang digagalkan oleh kumpulan dari Persatuan Mukabuku Pulau Pinang, yang memakai kemeja-t bertulis "Pertahankan Akta Hasutan".

Pertembungan dua kumpulan disekat anggota NGO dari Persatuan Mukabuku seramai 30 orang telah menghalang ahli GHAH untuk mewujudkan momentum demonstrasi bagi mengumpul juak pembangkang lain menyertai mereka.

Antara yang dihalau daripada Padang Kota pula termasuk aktivis Suaram Ong Jing Cheng dan Prema Devaraj serta Toh Kin Woon daripada BERSIH.

Sebelum ini, jurucakap Persatuan Mukabuku Pulau Pinang menggunakan pembesar suara dan berkata “selagi kumpulan itu ada, Akta Hasutan akan tetap diteruskan”.

Kedengaran suara keras menempelak kumpulan GHAH, "balik! balik!" dan berlaku kejadian tolak menolak antara kedua kumpulan. Antara yang dilihat ialah kelibat warga asing yang turut sama dalam demonstrasi itu.

Ramai percaya SUARAM mendapat dana kewangan daripada pihak asing bertujuan untuk mengkucar-kacirkan politik di negara supaya kerajaan menjadi lemah. Ini adalah antara agenda jahat pembangkang yang sering melibatkan pihak luar untuk mencampuri urusan dalam pentabiran kerajaan.

Syabas buat NGO dan Pertubuhan melayu yang terlibat, akhirnya agenda demonstrasi 'hapus akta hasutan' terbantut dan suasana di Padang Kota Lama kembali menjadi tenang.







10 comments:

  1. sangat sedih. semua itu berpunca dari anwar anak ibrahim yang terus memburuk kerajaan sejak dia dipecat. tidakkah dalam usia emas ini dia mengingati Allah? kemana pergi maruah seorang islam jika terus menafikan maksiat yang dilakukannya?

    ReplyDelete
  2. tahniah dan syabas melayu Pulau!. Nak Tanya, Umno seluruh Malaysia, korang tidur tu tak bangun lagi ke???? Kalau dah bangun, basuh muka blom? kalau dah basuh, taknak ke turut sambung perjuangan melayu Pulau???

    ReplyDelete
    Replies
    1. APA NAK DIHARAP PADA PEMUDA UMNO....

      DEPA SAMA SEPERTI DAP N PKR DAH..

      AKU DAH BENCI DGN UMNO.

      MEREKA LEBIH SUKA MENARI ZUMBA DARI PERTAHAN MELAYU.

      UMNO CAN FLY KITE !!!

      Delete
  3. Ha ha
    MELAYU MULA BANGKIT...... DONT PLAY PLAY

    NEVER PLAY WItH FIRE. !!!

    ReplyDelete
  4. Idris Harun jadi pecacai Cinabeng angkat OctoberFest demi pelancongan.

    Lancau Deris!

    ReplyDelete
  5. Aku paling benci org melayu yg jadi lembu pencacai DAP peminum arak. Dunia punya pasai habis agama diletak ke blkg. Bila nak mati besok reti pulak cari org islam pi talkinkan. Org islam bila dgr kematian dorang usung jenazah pi talkin, sedekah Al Fatihah. Yg kwn DAP tu plak paling kuat ucap RIP apa sedekah pun tarak utk akhirat.

    ReplyDelete
  6. Anom 11:21. Awat hang mabuk KETUM kot nak dok salahkan UMNO kenapa.

    Ada parti lagi hebat dok perjuangkan Islam nama depa PAS. habis semua orang lain jadi kapiaq jika tak sama dengan depa. Sepatutnya depalah yang kedepan sua tengkokdulu.

    Setakat minum arak baru, dah kecut teloq, inikan pulak dok meraung siang malam nak perjuangkan Hudud.

    ReplyDelete
  7. Aku lagi benci pada pemuda dan putri UMNO berjiwa aljubbury.

    ReplyDelete
  8. UMNO dah tak ada telor..MP umno dan menteri dok tengah baget sbb elaun nak naikkan?

    ReplyDelete
  9. bab elaun baik umno ke, pakatan ke bila bab naik gaji dorang semua jadi kwn..! kitorang nie jer tang bodo gaduh2 apa jadah habuk pun xdpt. Dorang tu suma lepas bersidang pakat minum kat hotel bole plak gelak2, sambil gurau2..Akhirnya yg rugi rakyat mcm kita jgk.. mmg ngok!

    ReplyDelete