Monday, November 3, 2014

Sisters in Islam (SIS) serang Putrajaya tapi gambar membuktikan mengapa keputusan Fatwa Negeri tepat.

Merujuk kepada portal TMI 

Putrajaya harus dipersalahkan kerana fatwa 'sesat' terhadap Sisters In Islam kata pengasasnya

Keputusan Jawatankuasa fatwa negeri yang mengisytiharkan SIS (Sisters in Islam) sebagai menyeleweng dan sesat membuatkan badan NGO itu menyalahkan Putrajaya kononnya memberikan kebebasan mutlak kepada badan agama di Malaysia menggunakan saluran fatwa untuk menentukan sesat atau tidak akidah seseorang itu.

Zainah Anwar, selaku ketua SIS berkata keputusan itu adalah satu contoh badan agama menggunakan fatwa bagi mengekalkan pemerintahan agama secara diktator.

Menurutnya sebarang perselisihan pandangan dalam Islam perlu didebat secara terbuka dan bukan dipaksa menggunakan saluran fatwa dan hukuman Enakmen Jenayah Syariah Selangor.


Penulis percaya Islam tidak sepatutnya dijadikan pentas untuk perdebatan terutama melibatkan hal-ehwal agama kerana ia akan menjurus ke arah putarbelit dan pemesongan hukum demi untuk membenarkan agenda duniawi masing-masing.

Menggunakan saluran perundangan untuk mempertikaikan majlis fatwa boleh mengelirukan umat Islam, sedangkan keputusan yang dibuat melibatkan para ulama dan ilmuan Islam yang berpandukan Hadis dan Al-Quran, bukannya berdasarkan keputusan individu di bawah satu badan yang dilantik kerajaan.

Gambar di atas menunjukkan salah satu sebab mengapa Jawatankuasa Fatwa Negeri Selangor, Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) dan kerajaan Selangor harus memfatwakan pertubuhan itu sebagai sesat. 

Sudah dinyatakan dengan sangat jelas dalam surah Al-Ikhlas,
1) Katakanlah (wahai Muhammad): "(Tuhanku) ialah Allah Yang Maha Esa; 
2) "Allah Yang menjadi tumpuan sekalian makhluk untuk memohon sebarang hajat; 
3) "Ia tiada beranak, dan Ia pula tidak diperanakkan; 
4) "Dan tidak ada sesiapapun yang serupa denganNya".

Apakah Sisters In Islam seperti Nasrani yang beriktiqad bahawa manusia itu anak-anak Allah semuanya?



10 comments:

  1. lihatlah: air muka mereka seolah2 ada syaitan

    ReplyDelete
  2. Ni islam tang mana,rambut mengerbang tak bertudung.sis apa benda ni

    ReplyDelete
  3. kenapa tulis 'we are Allah's children" ? baca lah bullet 3. Ia tiada beranak, dan Ia pulak tiada di peranakkan. Awat hampa bangang sangat.

    ReplyDelete
  4. Sbnrnye...kalau ikut majoriti umat islam di malaysia...nk sgt SIS ni diharamkan sejak dahulu lgi. Tpi sbb sebhg ahli2 SIS tu terdiri dari anak2 menteri...atau bekas menteri...maka x diambil tindakan. Itu hakikat yg mesti diterima. Kita taw keterlibatan anak2 menteri/bks menteri ni. Bkn lgi sorok2. Jelas dan terang. Sya cukup sokong MAIS....pedulikn ahli2 SIS tu anak bks2 menteri ke.... npe yg istimewa sgt.

    ReplyDelete
  5. BERIKAN KAMI MENGAJAR MEREKA

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju dan amat elok sekali....biar manusia manusia ini faham dengan isi kandung alquran...cakap pakai mulut tapi otak tak berakal...Adakah kita semua anak Allah...macam kepercayaan kristian pula,,,,bodoh tak boleh di ajar, SIS memang patut di HARAMKAN.

      Delete
  6. kalau ni org umno confirm juak pakatan sokong sesat sbb x pkai tudung... tapi kalau dorang balun najib, apa yg dibuat semuanya salah umno.

    ReplyDelete
  7. OI SISsiFEMINIS-PENJILATKAPIRDAJAL-Barat-ZIONIS, pi BERAMBOS dr. Tanah Melayu ISLAM ni, lagi bagus - aku syak ramai PENYAMAQ ISLAM; ejen ZIONIS!

    Sebenaqnya, makin ramai si ekoq-ekoq PENYAMAQ, ejen Barat-ZIONIS, dan ejen-ejen mereka dari si KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM MENYAMAQ masuk Islam atau guna nama Melayu/Islam, pakaian & bahasa Islam (sebut Kalimah ALLAH lagi) – untuk termasuk berkahwin dgn. pemimipin/usahawan Islam/Melayu yg. penting; dan terus menyonsangkan mereka terutamanya jadi puak liberal Islam - yg. ramai dah hidup mcm. omputih! Lihat sajalah perangai si SODOM-no-1; dari jadi pemimpin mahasiswa Islam kat universiti, sampai boleh jadi puak songsang – tapi yg. herannya, bininya tak pula kisah!

    Lihatlah kebencian meningkat dr. puak SYAITAN Barat-ZIONIS ini pd. ISLAM/umatnya – tengok bagaimana si FEMINIS KAPIR hampir TELANJANG mcm si BINATANGBUAS Barat-ZIONIS menyerang dan menghina umat Islam di Jerman/Barat sewaktu “Berlin's Islamic Week“ - di akhbar-ANTI-ISLAM, di http://www.dailymail.co.uk/news/article-2586403/Troupe-topless-Femen-protesters-dragged-kicking-screaming-Berlins-Islamic-Week-meeting-covering-anti-Islam-messages.html !

    Dahlah tu di Jerman juga, wanita Islam bertudung tak dibenarkan bekerja dgn. JPA Jerman dan menjadi guru, serta umat Islam tidak dibenarkan buat pasar Ramadhan, walau hanya di Berlin, tetapi kaum Kristian ditaja rejim Jerman buat pasar Krismas sampai sebulan di seluruh cerok bandar/kpg dan di EU, serta cuti panjang Krismas yg. rasmi (umat Islam boleh cuti Hari Raya rasmi hanya di satu bandar), kerana agama rasmi Jerman/Barat, agama Kristian! Bahkan umat Islam terpaksa membeli gereja kosong utk. menukarkan kepd. Masjid kerana asyik dihalang bina Masjid/Surau! Jadi mana hak asasi 'KEBEBASAN-KESAMARATAAN' utk. umat Islam di Jerman/EU?!

    Dan apahal NGO-NGO KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS dibenarkan masuk campur hal ehwal Islam, termasuk Konrad Adeneur dr. Jerman ( yg. disyaki menaja IFC – lihat di http://pondokhabib.wordpress.com/2010/05/12/jejak-jejak-islam-liberal-serta-cabarannya-terhadap-umat-islam-di-malaysia/ , JEJAK-JEJAK ISLAM LIBERAL SERTA CABARANNYA TERHADAP UMAT ISLAM DI MALAYSIA, Posted on May 10, 2010 by penulis_cyber; dan di http://mediawangsamaju.blogspot.com/2011/05/ifc-dalang-gerakan-kristianisasi.html , IFC ... DALANG GERAKAN KRISTIANISASI MALAYSIA)!

    Tapi, jgn. haraplah nak dengar komen SISPENIPU psl ni!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  8. Agaknya apa komen Tun M & isteri tentang penglibatan salah seorang dari wanita tersebut. Memalukan emak bapak. Kalau anak pemimpin yang ada sekarang buat begitu heboh satu Malaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pisang yang busuk dalam tandang

      Delete