Wednesday, November 26, 2014

Ucapan panas TPM membuatkan keadaan dewan menjadi riuh!



UMNO tidak mempunyai pemimpin yang berani seperti beliau. Beliau adalah antara seorang daripada ratusan pemimpin-pemimpin dalam parti yang mempunyai pendirian, tidak berubah mengikut musim, apatah lagi hendak tunduk mengikut selera pembangkang.

Jika hendak remajakan UMNO, hendaklah ia dimulakan daripada dalam... Berikut adalah point-point yang diambil daripada ucapan penuh beliau.


Teguran TPM dalam ucapan beliau di Majlis Perasmian Perhimpunan Sayap UMNO 2014
TANGGAPAN DAN KRITIKAN ORANG MUDA TERHADAP UMNO

1. Trust defisit
Kepimpinan yang tidak menampakkan ciri untuk memperjuangkan bangsa dan negara.

2. Parti Fuedal
Orang bawah tak boleh bersuara selagi orang atas bersuara.

3. Pak turut
Banyak berdiam diri daripada beri idea sebab play safe. Justeru itu umno ketandusan pemimpin.

4. War Lord
Banyak pemimpin yang punya barisan setia yang sanggup buat apa sahaja. Ia akan menyebabkan ugut dan sabotage.

5. Ugut & Tabur
Tak perlu buat kerja. Cuma kumpul kekayaan dan tabur untuk bertahan dalam UMNO. Politik wang berleluasa.

- Orang muda mahu UMNO menjadi parti yang sederhana iaitu teguh memperjuangkan teras melayu tetapi tidak terlalu ekstrem.


CADANGAN 7 LANGKAH PEMBAHARUAN DALAM UMNO :

1.  Lahirkan pemimpin muda sebagai opinion leader dalam masyarakat

2.  Pencarian bakat dari golongan intelektual, profesional, keagamaan untuk bergerak aktif dalam parti.

3.  Wujudkan modul perkaderan utk lahir pemimpin yang kental dalam perjuangan.

4.  Semarakkan semangat sukarelawan untuk dekati rakyat.

5.  Wujudkan institut naziran untuk pantau aktiviti akar umbi di bahagian.

6.  Gerakkan revolusi mental 2.0. Cernakan idea baru dalam semua bidang. Berpandukan Revolusi Mental oleh Tun Abd Razak.

7.  Bangkitkan nilai undi. Tingkatkan pendaftaran pemilih melayu supay melayu tidak jadi minoriti dalam PRU.


PEREMAJAAN PARTI

- Individu yang menjadi penghalang kepada agenda ini perlu undur diri secara terhormat dengan segera.
- Ini adalah last call untuk UMNO terus relevan.
- Cari dan selesaikan kesilapan dulu dengan segera. Tak perlu nafikan.
- Tunjukkan keazaman bahawa UMNO mahu berubah.


Teks penuh ucapan beliau boleh dirujuk di laman MIM di bawah;

http://novandri.blogspot.com/2014/11/teks-penuh-ucapan-ts-muhyiddin-yassin.html?utm_medium=twitter&utm_source=twitterfeed






8 comments:

  1. Ucapan yg. penuh BERISI, MERENDAH DIRI, BERANI, JUJUR dan TEGAS dari YAB TS Dato' Muhyiddin Mohd. Yassin, berdasarkan prinsip dan ilmu ISLAM suci kita!

    Cuma aku amat tak setuju nak jadikan Tanah Melayu ni sbg. "negeri maju" (yg. selalunya dipromosi oleh si LIBERAL berdasarkan konsep negara maju ala Barat-Zionis-PENIPU) - apalagi Agenda Bumiputera masih jauh tidak dicapai sasarannya, termasuk dlm.bidang pendidikan tinggi, pekerjaan dlm. bah. swasta, serta penebusan kembali dan penubuhan Tanah Rizab Melayu sekurangnya hingga 50% di SETIAP negeri (kerana kaum Melayu hanya miliki 20% dari tanah kat Semenanjung ni, dan tanah pusaka nenek moyang kita di P. Pinang sewenangnya diROMPAK oleh kaum PENDATANG KAPIRDAJAL-amat-RASIS DAPBANGKAI)! Dan apalagi pemilikan ekuiti Bumiputera dlm. ekonomi sebanyak 30 peratus pun tak kesampaian sampai sekrg - dan mengapa hanya 30% lagipun?!

    Aku juga amat berharap agar JANJI-JANJI TS Muhyiddin akan SEGERA diKOTAkan, dah muak dengaq mcm-mcm janji KOSONG serta lakonan-kalah-BOLLYWOOD pemimpin Islam/Melayu-LIBERAL-PENIPU-PENGKHIANAT!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  2. Pentingnya kita mempunyai pemimpin yang tegas dan tidak berjuang hanya bersandarkan kepada sentimen politik semata-mata. TPM mungkin bukan yg pertama, mungkin juga bukan yg terakhir. Kita harap lebih ramai pemimpin yg lebih berani, terutama di kalangan muda yg memperjuangkan hak2 islam dan bumiputera yg tidak gentar dengan desakan puak ektrimis kaum, ultra kiasu yg pro-yahudi. Semoga Allah merahmati kita dengan menganugerahkan pemimpin yg tulen untuk melindungi keistimewaan Islam dan sistem pentadbiran raja berperlembagaan di negara kita.

    MSB, terima kasih atas pandangan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Serius tuan! Betul tu teras sebagai pemimpin ialah TEGAS! saya telah lalui pelbagai pengalaman menganggotai pelbagai organisasi. Pemimpin yg memiliki PHD tetapi tidka tegas akhirnya organisasi kucar kacir..ranap dan lumpuh.. saya keluar.. krn tak tahan melihat penyelewengan. Tapi pemimpin yg satu lagi.. sy lihat dia tak punyai certificates bagus tapi kerana dia FAHAM dan TEGAS.. parasit tak boleh kacau organisasi yg kami anggotai. Perlaksanaan kerja berjaya dan memberikan impact.

      Sama hal dgn UMNO. TS Muhyiddin tidak bermusim prinsipnya sepeti Najib. Najib bukan saya hendak merendahkan dirinya tapi dari awal dia mengambil alih jawatan PM sehingga sekarag saya lihat dia tiada wibawa. Dia lemah dan mudah terpengaruh. Dia tidak konsisten. Dia terburu2 menghapuskan suatu yg penting dan tidak fikir panjang utk suatu yg ditawarkan. ISA, Akta Ordinan, Akta HAsutan, Rasionalisasi Subsidi, GST.. SRJKC.. amat merimaskan dan bertentangan dengan aspirasi rakyat majoriti!!

      Saya harap sgt TS Muhyiddin mencetuskan perubahan dan kekuatan baru pada UMNO. Pedulikan suara luar!! selama ini pun Bangsa Cina hidup senang, kita nk perkasakan Agama dan Banga tidak adapun unsur menindas bangsa lain. Sebaliknya hak Melayu dan Bumiputra yang terhakis.. kemudia Najib terus mengikut telunjuk golongan perosak2 liberal ini. RIMAS!!

      Doakan semoga dipermudahkan peralihan kuasa Najib kepada Tan Sri Muhyiddin Yassin. UMNO perlu segera di susun sebelum PRU14.
      Keluarkan parasit2 dan pembelot2 berwajah sesumpah Melayu- Saifudin Abdullah itu dr UMNO!! beri kata dua..

      bukan lagi zaman nak berdondang sayang dengan pemuka2 liberal ini. YES or NO.. itu shj. Najib melayan puak2 ini sehingga mereka berjaya merosakkan UMNO dan Melayu!!

      Delete
    2. PASDAPX, terima kasih luahkan pandangan. Rasanya majoriti penyokong umno dan parti komponen bn drpd bumiputera seiring dgn pendapat tuan. Cuma kerana atas dasar etika dalam kepimpinan, menjadi kewajipan ahli2 lain menghormati orang tertinggi dalam carta organisasi parti. Tidak semua org bersetuju dgn DS Najib, walaubagaimanapun tidak sepatutnya juga wujud tindakan mencantasnya seperti yg diamalkan parti lawan. Ia hanya akan melemahkan kedudukan parti yang sememangnya lesu pada ketika ini.

      UMNO kena buktikan ada pemimpin yg lebih bertenaga drpd PM kita. Insyaallah, apabila sampai masanya nanti DS Najib akan memilih untuk digantikan. Ketika itu masing2 kena bijak memilih siapa pemimpin yg dimaksudkan. 5 teguran yg dinyatakan TPM dlm ucapannya itu adalah permulaan ke arah satu yg baru dlm kepimpinan parti. Percayalah, jika benar2 diberi perhatian, pasti rakyat akan melihat perubahan yg besar dlm struktur kepimpinan umno dan negara.

      Wassalam

      Delete
  3. Selaggi Najib menjadi PM jangan harap UMNO AKAN BERUBAH. mARI KITA DIBAWAH INI BUAT DEMONSTRASI MINTAK NAJIB LETAK JAWATAN, SETUJU?

    ReplyDelete
  4. Najib adalah PM Malaysia yg paling lemah dlm sejarah. Kalau dulu org ktaq Paklah gagal, dia cepat2 undur diri bg turn kat org lain lak. Najib... ni tak, masih xmengalah!!! Org hentam bini dia, balun dia kat intenet siap troll, dia masih bole relek lagi beb wat selamba mcm xde apa2 berlaku!!! Takkan dgn parti umno pun kita harap dia nak kalut bila kena hentam..

    ReplyDelete
  5. PAU 5 tahun lepas..jgn harap la UMNO nak berubah..lagi2 zuriat UMNO dikawal golongan pengkhinat Liberal..https://www.youtube.com/watch?v=dSdNari4ea4

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maknanya depa ni mesra pr gak tapi tak sama bilik gitu... byk main wayang puak nih.... sekejap dah elok pr pincang dgn krisis, BN pula naik harga minyak buat rakyat marah tak sudah.. mmg pukim*k depa yg amik kesempatan tgh2 org marah kat pr.. nampak dah umno ni mmg patut sangat kena PADAM!!!!

      Delete