Saturday, November 22, 2014

Langkah BIJAK! PDRM, ATM nak serbu PATI.. dia kantoikan pula...

Langkah kerajaan mengarahkan pasukan PDRM dan ATM untuk membanteras pencerobohan warga asing di Cameron Highlands merupakan satu keputusan yang amat dialu-alukan. Laporan berita melalui link di bawah;

Polis, tentera akan gempur Cameron Highlands waktu malam - astroawani

Ia susulan luahan kecewa baginda Sultan Pahang, Sultan Ahmad Shah yang murka dengan kejadian pencerobohan tanpa kawalan di negeri naungannya sehingga menjadi punca kepada tragedi yang mengorbankan nyawa berikutan banjir lumpur baru-baru ini.

Bagaimanapun, secara tidak langsung ia menggambarkan keadaaan di Genting Highland dalam keadaan darurat. Kali terakhir kerjasama membanteras pencerobohan secara besar-besaran melibatkan kedua pasukan itu ialah ketika di Lahad Datu, Sabah.

Cuma yang kita persoalkan tindakan DS Najib itu ialah,

1.  KENAPA MESTI NAK BAGITAHU SATU DUNIA ATM DAN PDRM AKAN BUAT OPERASI SERBUAN TERHADAP PATI PADA WAKTU MALAM?

2. KENAPA TIDAK DITERANGKAN SEKALI LOKASI, MASA DAN JUMLAH KEKUATAN ANGGOTA YANG TERLIBAT DALAM OPERASI ITU?

Tindakan itu secara semulajadinya akan menghalang penangkapan PATI yang bermaharajalela di Pahang jika mereka awal-awal lagi dapat melarikan diri, mengelak daripada diserbu. Ayam yang buta malam pun akan lari jika tahu akan ditangkap.

Apapun, pilihan terbaik ialah dengan menggunakan kekuatan pasukan pertahanan kita untuk mengawal kegiatan PATI yang semakin menjadi-jadi di negara kita. Malangnya, pihak ketiga yang menjadi dalang sebagai penggalak kemasukan PATI ini tidak pula diberi perhatian dalam media.

Contohnya,

Siapa majikan yang menggaji PATI
Siapa yang melakukan urusan perniagaan dengan PATI
Siapa yang menjadi dalang sindiket pencerobohan PATI
Siapa yang membantu memasarkan produk hasil kerja PATI

Mereka inilah yang wajib dibanteras sehingga ke akar umbi. Harus diingat, selagi ada permintaan yang tinggi terhadap penggunaan tenaga kerja PATI selagi itulah masalah pencerobohannya tidak akan selesai sampai bila-bila.




17 comments:

  1. Serbu imigresen sama .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dan lagi si SIAL, si PATI dari BERATUS RIBU PELANCHONG CHINA yg. hilang tu lu tak pula BISING aahh?! PI MAMPOS lu!

      Delete
    2. Betul betul , Imigresen bapak segala punca masalah Pati

      Delete
  2. Serbu MB sama
    serbu DO sama
    Serbu Kastam sama

    yg kat atas tu...NAJIB tak nak bgtahu ke...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi si BANGANG, BERIBU PATI CHINA kat P. Pinang tu; lu tak bising pula aaahhh?! PI MAMPOS kat KANDANG DAPBANGKAI/PKRSODOM!

      Delete
  3. Awat jentera kerajaan sekarang tiba tiba jadi bodoh yek? Rasuah? Kereta kereta baru sekarang cantik cantik ooo...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi anon 8.02pm, lu jgn. nak MENYAMAQlah! lu punya ekoq ni si PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM aaahh?! PI BERAMBOS!

      Delete
    2. tengok pemimpin DAP lagi kaya rumah bertingkat2 tapi bodoh pun bertingkat2.. yg rasuah ramai lagi dok pi nganga tunggu peluang... apa projek korek terowong penang tu x guna pekerja asing ka?

      Delete
  4. kerajaan selama ini mcm MENGELAK daripada melaporkan siapa majikan pati haram.. Tak ada pun berita ttg PENANGKAPAN MAJIKAN kpd pendatang haram atau org2 yg jadi kepala sindiket pati.?? mana pergi mereka???

    Indon, bangla dan myanmar x dpt cari mkn sikitpun kat negara kita kalau x sesiapa yg nak upah mereka.. semua ini salah siapa???

    ReplyDelete
    Replies
    1. PATI CHINA yg. BERLAMBAK jadi GRO; lu tak BISING aaahhh?!

      Delete
  5. Bukan main lagi MO licik si PENGGANAS-PENGGANAS Red Bean si PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM dan TUAN Barat-ZIONISnya -nak MENGALIH perhatian dari berpuluh ribu PATI Cina dari PELANCONG China yg. HILANG; serta usaha PENIPUAN disyaki utk. menambah jumlah kaum Cina di negara ini melalui pemberian Mykad milik mereka yang telah meninggal dunia – lihat di .blog ini sendiri di http://sarawakia.blogspot.com/2014/11/orang-cina-tidak-tahu-bahasa-melayu.html, Orang Cina tidak tahu bahasa melayu adalah PATI? , by Apai Ngelai , November 19, 2014!

    Maka, sebab itu, aku syak sampai BERATUS pelatih PKLN hari tu TAK boleh Bahasa MELAYU/KEBANGSAAN lansung – yg. amat MUSTAHIL kalau rakyat Negara ini; jadi ini amat MENGANCAM KESELAMATAN/KEDAULATAN Negara Islam ini serta umatnya!

    Maka, baik KDN periksa balik kes ini yg. telah SENYAP – dan pastikan pemillik IC tersebut samada betul rakyat Malaysia! Kes ini bukan hanya pd. tanggungjawab Kem. Pendidikan! Malangnya juga sekrg.. polis nak dipastikan semua tahu bahasa INGGERIS - jadi ini juga amat bahaya kalau PATI yg. tak tahu lansung cakap Melayu serta PENYAMAQ boleh jadi polis nanti dgn. IC palsu - dan hanya perlu berbahasa Inggeris! Bahkan aku pernah telefon JPA termasuk PDRM - ada yg. tak fasih Bahasa Melayunya; heran betul aku!


    Sebab itu mereka cuba MENGALIH perhatian dgn. MO mahu MENGHASUT umat Islam/Melayu kita utk. utk. membenci saudara se BUMIPUTERA Islam/Melayu kita dari Indonesia (sampai punya kempen secara meluas dan mcm. kilat, kat media sosial, suruh KARAMkan bot 'PATI' Indonesia kerana kes Jokowi), saudara se BUMIPUTERA Islam/Melayu kita dari selatan Thailand dan Selatan Filipina termasuk BUMIPUTERA Melayu Sulu dsbnya, serta pekerja ISLAM Bangladesh dan pelarian ISLAM Rohingya (kat Cameron Highland tu)!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  6. Serbu haramjadah namanya tu. Operasi media massa. Polis nak serbu, atm nak serbu satu dunia.dikhabarkan dulu. Puiii! Kerja taik begini, sampai bila2 masalah tak selesai. Baik suruh pati tu nyorok jauh2 dulu, pastu baru mintak media sertai operasi atm dan.pdrm tu....mangkok!

    ReplyDelete
  7. Semua serbuan ni lakonan semata2.Pengarah baru Imigresen anda jgn hangat2 taik ayam!!. Setiap kali serbuan mesti umah kongsi kat tmpt projek pembangunan..dah sah2 mereka ni ada jaminan dari boss pengurusan projek!!.knapa tak di buat di kota raya..?balakong?semenyih?paling dekat di Sg Ramal Dalam Kajang.melambak2 PATI!!.bila sesuatu terjadi pada Malaysia barulah nak ambil tindakan...

    ReplyDelete
  8. Hanya bertindak atas isu...

    ReplyDelete
  9. ini semua poyo !

    bermakna sultan tak tahu semua ini sebelum ini ?
    bermakna Najib tak sedar dan tak tahu langsung semua ini sebelum ini ?
    menteri besar pun tak tahu langsung ?
    DO pun tak tahu ???

    bohong !

    mereka tahu sebenarnya, mereka sedar dan mereka nampak , cuma kerana tangan dah terikat dan mulut disumbat , maka mereka buat2 buta dan pekak tuli !

    ReplyDelete
    Replies
    1. OI si SIAL, si PATI dari BERATUS RIBU PELANCHONG CHINA kat P. Pinang yg. hilang tu lu tak pula BISING aahh?! PI MAMPOS lu kat KANDANGsi PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM-PORNO-si-EJEN-ZIONIS-no-1!

      Delete
  10. Ni strategi biasa yg digunakan oleh sekuriti utk alih fokus.mcm penangkapan mat komando.pdrm dah tau lokasi mat komando.lepastu buat statement mat komando x dpt dikesan.tup2 mat komando kene tembak kesokkannya.

    ReplyDelete