Friday, November 7, 2014

3 ahli Parlimen PAS pertahankan Sisters in Islam. Amina Wadud?


Telah sepakat ulama' mengatakan bahawa Islam liberal dan pluralisme agama adalah satu bentuk ajaran sesat yang diseludup masuk bagi menghancurkan pegangan agama yang murni kepada umat ini, yang hairannya mengapalah ada lagi yang masih 'kebingungan' terhadap istilah sebegini, sehingga perlu diadakan sidang akhbar mempertahankan NGO yang terang2an menentang Islam di atas nama Islam itu? - Ustaz Ahmad Dusuki Abd Rani.


Drastik kepala mangkuk.. tunggu dah terbarai baru nak perbetulkan?

Tindakan 3 ahli Parlimen PAS mempertikaikan keputusan majlis fatwa negeri, MAIS yang mengharamkan pertubuhan NGO (Sisters In Islam) dan diistiharkan sesat baru-baru ini menghairankan ramai umat Islam di negara kita.

Kata mereka, pihak berkuasa agama sepatutnya mengusahakan satu dialog untuk mengenalpasti maksud "pluralisme" dan "liberalisme" terlebih dahulu sebelum membuat sesuatu keputusan. Pihaknya mahu penjelasan daripada MAIS berhubung Fatwa mengenai takrifan liberalisme dan pluralisme yang "tidak dijelaskan".

Nah, PAS sekarang jadi jurucakap bagi pihak Sisters in Islam pula.... Bab akidah jangan dibuat perkara mainan. Tak perlu hendak mempolitikkan isu dengan putar belit demi untuk meraih sokongan sebilangan pengundi. 

MAIS ialah penguatkuasa agama negeri Selangor dan penasihat kepada DYMM Sultan Selangor. Mereka adalah AHLI dalam bidang mereka. Sedangkan kamu semua cuma ahli politik, bukan ulama.. Jadi usahlah menjadi professor serba tahu dalam semua bidang. Serahkan perkara melibatkan hukum dan bab akidah kepada pihak yang bertanggungjawab.


Ada banyak lagi jenis fatwa bangang bertaraf tadika seperti 'haram solat berimamkan penyokong UMNO/BN', 'haram memakan sembelihan orang UMNO/BN' dan sebagainya. Kenapa tak dipertikaikan takrifan 'haram' yang dibuat PAS dulu? Apa dalil PAS menghukum kafir terhadap saudara seagama sendiri? Waktu itulah sepatutnya PC dibuat lepas sidang Parlimen, itupun kalau berani 'dikorbankan' demi Islam.. 

Jadi kita andaikan totok PAS yang masih berpegang pada ajaran seperti itu juga sama sesatnya. Orang sesat pasti akan tolong menyesatkan orang sesat yang lain dalam keadaan kedua-duanya sesat. 

Bukankah lebih baik cegah sebelum terkena daripada cegah sebelum parah..? 


Rujuk artikel berkaitan dalam posting terbaru www.rakyatnews. 

Lebih gempak lagi... Klik link

PAS Pertahan SIS Lawan Fatwa Selangor


2 comments:

  1. Jadi tak salah bila ramai mengatakan PAS = Parti Ajaran Sesat.

    ReplyDelete
  2. Dah lama tau dah PAS sesat. biorla dia sokong sister islam tu. Depa anak Allah, siapa kita nak tegur.. kita cuma anak Adam saja..

    ReplyDelete