Monday, November 3, 2014

MP DAP berang dituduh biarkan promosi Arak Tiger di SJKC.

Berang dengan pendedahan facebooker BBCD (Boikot Barangan Cina DAP), ahli parlimen DAP membawa usul tangkap di Parlimen supaya tindakan tegas diambil terhadap admin dan penggerak FB fanpage tersebut.

Ia berikutan tindakan BBCD mendedahkan konsert amal yang diadakan di SJKC telah ditaja oleh syarikat arak jenama Tiger, sekaligus mempersoalkan tindakan ahli parlimen DAP kawasan tersebut (Loke Siew Fook), yang berdiam diri seolah-olah membiarkan sekolah SJKC mempromosikan arak secara bebas.

Hal ini tiada kaitan langsung dengan isu perkauman, BBCD hakikatnya lebih fokus kepada isu penajaan oleh syarikat arak di SJKC. Bagaimanapun Loke Siew Fook seperti MP DAP yang lain, tanpa asas yang rasional terus membangkitkan soal hasutan dan perkauman apabila merasakan kedudukan mereka sebagai ahli parlimen terancam.

Penulis berpendapat DAP lebih cenderung kepada tindakan defensif yang keterlaluan sehingga tidak boleh membezakan di antara kepentingan awam dan hak individu. Semuanya dicernakan dalam satu tanggapan yang sama.

Maka sebab itulah DAP sering mengaitkan isu rasis, tak kiralah samada individu/NGO/persatuan atau apa-apa sahaja berkaitan melayu yang mendedahkan kelemahan mereka, itulah UMNO.

Dalam isu yang dibangkitkan di bawah, kelihatan MCA dan DAP seolah-olah berada dalam satu pihak yang sama menentang BBCD. Jika sudah 20 tahun sekolah ditaja oleh syarikat arak dianggap sebagai satu kebiasaan oleh YB-YB MCA dan DAP, banyangkanlah apa bentuk pendidikan yang telah dipupuk kepada pelajar SJKC ketika usia masih terlalu muda? Bukankah jenama yang dipamerkan itu dengan sendirinya merupakan satu bentuk promosi atau iklan arak kepada mereka?

Tidak hairanlah Oktoberfest baru-baru ini mendapat sokongan padu ahli-ahli DAP yang turut sama meraikan pesta arak tersebut...Siapakah penaja di SJKC mereka?

Foto dari google, iklan minuman keras jenama Tiger,
 di rostrum logo sekolah SJKC
Di bawah adalah artikel dipetik daripada laman facebook BBCD ORI. Mudah difahami kupasannya..


MP DAP serang page BBCD di parlimen utk usul tangkap BBCD (share)



MP DAP serang page BBCD di parlimen utk usul tangkap BBCD. click like jika tak setuju
Like Page > Boikot Barangan Cina Dap ORI

1. Kronologi 1: Pada mulanya BBCD telah menyerang MP DAP Loke Siew Fook hasil pilihan Melayu Seremban kerana berdiam diri sekolah mempromosikan arak Konsert Amal Tiger di sekolah kawasan beliau.

2. Kronologi 2: Tiba tibaMP MCA Tanjung Piai, Johor iaitu Datuk Wee Jack Seng telah menyerang BBCD dan beliau dari Johor masuk campur isu di Nilai, Negeri Sembilan dimana MP MCA mempertahankan MP DAP dan bolehnya mempromosikan arak di institusi pendidikan.

3. Kronologi 3: BBCD menyerang balas semula MP MCA Tanjung Piai kerana mengapa harus masuk campur dan mempertahankan MP DAP Seremban ini. BBCD juga turut menyoal MP MCA adakah Konsert Amal Tiger yang dipromosikan dalam sekolah mempunyai kaitan rapat dengan penderma dimana mungkin penderma cina ini mempunyai pertalian dengan MP MCA Tanjung Piai? Atau adakah MP MCA Tanjung Piai boneka atau orang suruhan DAP yang diarah mempertahan promosi arak di sekolah dan diarah menyerang page BBCD?

4. Kronologi 4: Selepas menyerang MP MCA. Kini baton seolah olah di pass semula kepada MP DAP Loke Siew Fook hasil pilihan Melayu Seremban dimana beliau telah membangkitkan satu isu dengan menyerang BBCD di Parlimen dan berhujjah hanya mengatakan diri beliau dituduh kerana meluluskan promosi arak di sekolah itu.

5. BBCD pada asalnya menyerang Loke Siew Fook DAP kerana berdiam diri arak dipromosi di kawasan beliau dan ini diibaratkan seperti isyarat kelulusan daripada beliau. Akan tetapi MP pendatang cina Anthony Loke Siew Fook DAP (siap tag akaun dia, biar dia tahu dia pendatang cina DAP kerakyatan jus soli haram jadah) ini hanya berhujjah bagi mengatakan beliau dituduh dan tidak sekali pun mengkritik arak promosi didalam sekolah, malah mempertahankannya lagi.

6. MP DAP Loke Siew Fook hasil pilihan Melayu Seremban ini juga telah berbohong bahawa SJKC tidak menerima sebarang bantuan dan hanya boleh dibangunkan melalui syarikat arak sahaja. Sebenarnya setiap sekolah cina sekurang kurangnya menerima RM500 000 setahun. Bukti link sila scroll di bawah.

7. Akhirnya MP DAP ini kelihatan tidak dilayan oleh MP Kerajaan kerana ini adalah bentuk penyerangan kepada Loke Siew Fook seorang kerana tidak menjalankan tugas. Bukannya BBCD menghasut dan menentang seluruh kaum cina.

8. Ini adalah kali kedua BBCD masuk ke Parlimen untuk dibahaskan bagi menangkap pemilik BBCD. Kali pertama BBCD diserang di parlimen adalah dari Teresa Kok hasil pilihan Melayu Seputeh dan kali kedua ini adalah dari Loke Siew Fook hasil pilihan Melayu Seremban. Link video pertama BBCD diserang parlimen oleh Teresa Kok Andartu sila scroll dibawah.

9. 9.Antara ahli politik yang turut menyerang BBCD sebelum ini dilaman akhbar dan media sosial adalah:
i.Teresa Kok (Seputeh)
ii.Steven Sim (Bkt Mertajam)
iii.William Keong (Selayang)
iv.Zairil Khir Johari (Bukit Bendera)
v.Datuk Wee Jeck Seng (Tanjung Piai)|

p/s: Jom kita click share dan click kongsi ramai ramai video ni, bagi viral dan popular kan lagi page BBCD. Lagi viral BBCD lagi senang kita nak hentam DAP. Ayuh Like dan Share!

Sumber Bukti setiap sekolah cina menerima minimum RM500 000 oleh sumbangan peniaga cina:
https://www.facebook.com/BoikotBaranganCinaDapOri/photos/a.625517914191600.1073741830.602365136506878/710547615688629/?type=3&theater

Link video BBCD diserang diparlimen pada kali pertama oleh Teresa Kok:
http://www.youtube.com/watch?v=rVFn_ljWB9M

Yang ikhlas menghentam DAP,
-ketua pengakap-

2 comments:

  1. DAP cina komunis putar belit nak rampas sabah/sarawak. BAbila cina cina ni.. UMNO lak lembik pukimak. PAS PKR lak masuk syurga neraka jilat DAP pukimak.

    Memang kita duduk negara pukimak.

    ReplyDelete
  2. Tiger Beer di buat dan dikeluarkan di Singapura negara asal DAP.

    ReplyDelete