Sunday, March 13, 2016

DUN Tupong - Video PKR terkantoi menipu janji..

Inilah dia calon PKR untuk DUN Tupong, Nurhanim Hanna Mokhsen. Orangnya baik, peramah tetapi parti yang diwakilinya merupakan parti yang paling kuat menipu janji-janji kepada rakyat selepas pilihanraya. Slogan Cuba PKR katanya..



Sentimen kroni BN kaya, mainan PKR mungkin merujuk kepada majoriti calon BN Sarawak yang dipilih terdiri daripada kalangan orang yang berjaya dalam bidang kerjaya masing-masing sehingga dipilih untuk membantu masyarakat kawasan yang kurang bernasib baik sepertinya.

Juga mempunyai 'networking' yang sangat baik dengan jabatan-jabatan serta badan-badan swasta bagi memastikan kesejahteraan di tahap terbaik disediakan untuk rakyat. Itulah 'kroni BN kaya' mengikut pemahaman penulis.

BN sudah pasti tidak akan memilih calon wakil rakyat yang hanya tahu merayu derma dan simpati para pengundi contohnya seperti wakil S4S di bawah...



Balik kepada Nurhanim, semoga beliau menyertai BN satu hari kelak dan meninggalkan parti yang terkontang kanting dalam Pakatan Harapan dan hanya mementingkan kroni sendiri sahaja serta tiada pelan untuk membantu seluruh rakyat di negeri Sarawak (bertanding cuma di kawasan tertentu sahaja).

Video ini menjelaskan kenapa PKR tidak boleh diharap untuk menunaikan janji.

Dengarlah apa katanya tentang janji PKR pada beliau dulu..


Ingatan kepada diri kita sendiri, jangan terpedaya dengan kempen minyak motosikal percuma bermusim PKR. Masyarakat di Tupong majoritinya sudah mempunyai kereta sendiri dan tidak memerlukan sogokan minyak motosikal sebagai tukar ganti kepada undi yang tetap kepada parti pemerintah.

Iboh terkait ngan sidak parti luar mok nyadi wakil kita. Sik ku pian ngan minyak sekali isik kitak ya.. you..you..



No comments:

Post a Comment