Thursday, March 24, 2016

Video tindakan laporan Polis ke atas ikrar sumpah Phang oleh Ifan Zaimi Md Tahar

GEORGE TOWN, 23 Mac — Penolong Setiausaha Pemuda UMNO Pulau Pinang Ifan Zaimi Md Tahar (dua, kiri) keluar bersama anggota Pemuda UMNO negeri selepas membuat laporan polis berkenaan dengan akaun berkanun yang diikrarkan oleh Phang Li Koon iaitu penjual rumah No.25 Pinhorn Road kepada Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng di luar bangunan Ibu Pejabat Polis Daerah Timur Laut, Jalan Petani hari ini. — fotoBERNAMA.



Susulan isu pembelian banglo oleh Lim Guan Eng, hari ini satu lagi laporan polis dibuat oleh Penolong Setiausaha Pemuda UNMO Pulau Pinang, Ifan Zaimi Md Tahar berikutan akuan bersumpah pemilik asal banglo yang dibacakan oleh exco negeri, Phee Boon Poh semalam.

Laporan dibuat bagi membolehkan polis menjalankan siasatan ke atas ikrar Phang Li Khoon merujuk kepada perenggan 12 surat akuan bersumpah tersebut. Phang menyatakan tiada kaitan dengan kerajaan negeri, namun ia sebaliknya.

Beliau memetik kandungan surat ‘have no business dealings with the state govenrment’ yang bermaksud, ‘tidak mempunyai urusan perniagaan dengan kerajaan negeri’ yang menimbulkan keraguan bahawa apa yang dijelaskan itu adalah tidak tepat.

Menurut beliau, jika dilihat dalam website InvestPenang terdapat satu syarikat iaitu Winbond Management and Consultancy Sd.Bhd, Phang Li Khoon merupakan pemegang saham 20% di dalam syarikat tersebut dan nama Phang disenaraikan sebagai orang yang boleh dihubungi.

Tambah beliau adalah menjadi kesalahan jika Phang berbohong di dalam akuan bersumpah berkenaan. Kemunculan akuan bersumpah pemilik asal banglo itu mencetuskan pelbagai persoalan. Ini kerana ia dibacakan oleh exco kebajikan, masyarakat penyayang dan alam sekitar, Phee Boon Poh dalam sidang media di pejabatnya tanpa kehadiran Phang sendiri.


No comments:

Post a Comment