Monday, March 28, 2016

Pilihanraya Negeri - Fazzrudin merupakan calon muda yang terbaik untuk DUN N6 Tupong (gambar)





Calon BN DUN N6 Tupong yang baru diumumkan oleh ketua menteri Sarawak, Fazzrudin Abdul Rahman kini semakin giat bergerak ke kawasan-kawasan Tupong serta mula mengorak langkah sebagai pemimpin yang bakal memikul amanah yang berat demi kesejahteraan masyarakat setempat.

Sebelum ini beliau sudah biasa dengan kerja-kerja aktiviti kemasyarakatan ketika bertugas sebagai pembantu ahli Parlimen Petra Jaya, Datuk Haji Fadillah Yusof di pejabat Pusat Khidmat PBB yang terletak di Jalan Astana. Cuma bezanya pada kali ini, beliau memikul sendiri tangungjawab yang lebih besar sebagai calon ADUN.

Jika dibandingkan isu-isu semasa dan isu tempatan, beliau lebih selesa membincangkan isu tempatan yang lebih mengutamakan kebajikan kawasan-kawasan di DUN sendiri. Dengan demikian, masa tidak banyak terbuang oleh isu dan perkara-perkara remeh politik daripada semenanjung Malaysia yang terlalu banyak diselitkan dengan pembohongan dan permainan persepsi.

Untuk kempen saudara Fazzrudin pada kali ini, beliau dijangka akan lebih fokus kepada isu-isu di kawasan DUN dan sama sekali tidak akan memburukkan keperibadian calon lawan khususnya calon yang bertanding di Tupong.

PBB selaku parti pemerintah negeri Sarawak yang kita sedia maklum, TIDAK PERNAH menggunakan kaedah politik memburukkan keperibadian calon lain dan mengajak rakyat menjadi masyarakat biadap terhadap pemimpin seperti yang diamalkan dalam Pakatan Harapan. Parti bermusim gabungan Pakatan Harapan cuma berminat menumbangkan Barisan Nasional dan tidak pernah peka kepada isu-isu kemasyarakatan serta hanya muncul ketika menjelang hari pilihanraya sahaja.

Selamat berkempen kepada Saudara Fazzrudin, calon DUN N6 Tupong. Semoga Allah merahmati serta bersama pemimpin-pemimpin Barisan Nasional yang ikhlas berkhidmat untuk kemakmuran rakyat Sarawak.

No comments:

Post a Comment