Saturday, October 19, 2013

DAP mahu bawa Singapura masuk Malaysia?

DAP kempen buruk-burukkan UMNO, mereka sengaja mahu membuatkan rakyat kita terutama Bumiputra agar lupa agenda sebenar mereka.

Sejarah telah menunjukkan bagaimana orang melayu dilantik sebagai Presiden pertama Singapura namun sebaik diambil alih oleh Benjamin Henry Sheares, tiada lagi orang Melayu/Bumiputra dilantik untuk memegang sebarang jawatan tinggi dalam kerajaan.

Begitu juga jawatan Perdana Menteri, tidak pernah dipegang orang Melayu walhal Singapura sebelumnya adalah sebahagian daripada Tanah Melayu. Perkara sama juga mereka akan lakukan terhadap negara kita sekiranya kita tidak melihat kepada diskriminasi sebenar kaum seolah-olah bumiputra seperti warga third-class dan sering diperlekehkan.

Orang Melayu/Bumiputra Islam bukan kaum yang menguasai ekonomi,  selama ini pun hanya tegas terhadap kepimpinan Islam yang dipertahankan. Itupun cuba dipertikaikan oleh DAP yang mahu pemimpin kalangan bukan Islam untuk memimpin negara kita.

Di Sarawak, hak tanah adat dipertahankan oleh karajaan negeri sehingga menyukarkan taikun-taikun cina memiliki tanah sepertimana dilakukan di negeri lain. Tidakkah kita rasa sesuatu perlu diakukan DAP untuk mengubah keadaan ini?

Ia akan diubah, perlembagaan kerajaan negeri Sarawak akan diubah. Bagi DAP, tanah adat sepatutnya milik semua rakyat yang berkemampuan untuk memilikinya. Selagi kita tidak lupa, kita tidak akan termakan umpan dengan slogan UBAH DAP, kerana apa yang hendak diubah sebenarnya ialah penguasaan mereka yang lebih layak dari segi ekonomi dan taraf pendidikan, bukan untuk menambahbaikkan taraf kehidupan rakyat yang sedia ada.

Renungkan kupasan artikel di bawah yang harus kita tahu;


APAKAH AGENDA SEBENAR INGIN BAWA SINGAPURA MASUK MALAYSIA??

Adakah pengibaran bendera ini tanda bahawa pakatan pembangkang di Selangor bersedia bergabung dengan Singapura? Namun persoalannya kenapa hendak dibawa masuk Singapura ke Malaysia dan kenapa kena tunggu Pakatan Rakyat berkuasa di Malaysia. Kalau Singapura nak masuk balik dengan Malaysia boleh sahaja diadakan rundingan dengan Kerajaan yang sedia ada? Apa agenda sebenar dengan kemasukkan Singapura ke Malaysia ini sekiranya benar?


Dan bendera ala Singapura ini juga sedang dikibarkan di seluruh negeri Selangor.Baca Selanjutnya


Sudah pasti dengan kemasukkan Singapura ke Malaysia maka kerusi-kerusi Parlimen di Singapura yang sebanyak 87 kerusi tersebut akan turut dibawa masuk. Sudah pasti rakyat Singapura yang rata-rata rakyat import Cina dari Hong Kong dan China yang kaya-raya yang membeli kewarganegaraan Singapura dengan jumlah beratus ribu SGD itu juga akan dibawa masuk bersama.

Dengan masuknya Singapura kembali ke Malaysia DAP dan PAP akan secara automatik mempunyai kerusi deposit lebih kurang 81 kerusi parlimen yang mana itulah jumlah kerusi parti PAP menang di parlimen dari 87 kerusi yang dipertandingkan untuk kerusi-kerusi parlimen di Singapura pada PRU ke-16 Singapura pada 7 Mei 2011.

Bayangkan PR rakyat dah ada 81 kerusi Parlimen deposit yang jumlah tersebut lebih kurang 1/4 daripada jumlah kerusi yang akan dipertandingkan untuk PRU di Malaysia sekiranya Malaysia digabungkan dengan Singapura. Di Malaysia kita ada 222 kerusi Parlimen campur dengan 87 kerusi Parlimen Singapura jumlah 309 jumlah keseluruhan.

Pada PRU 12 tempoh hari Pakatan Rakyat telah berjaya mendapatkan 75 kerusi Parlimen kalau dicampur dengan 81 kerusi parlimen PAP. Maka sampai bila-bila mereka akan pasti mendapat majoriti mudah kerana mereka ada deposit 81 kerusi parlimen di Singapura melalui parti PAP. Dengan ini mereka telah mempunyai 156 kerusi parlimen.

Inilah sahaja cara bagaimana DAP untuk merampas kuasa dari tangan orang Melayu di Malaysia ini dan seterusnya dapat menukar negara Malaysia ini kepada negara Republik dengan kemasukkan semula Singapura ke Malaysia.

Bayangkanlah Singapura yang mempunyai 3.26 juta rakyat mengikut statistik pada bulan Jun 2011 yang mana lebih kurang 76% adalah berbangsa Cina dan hanya 13.8% berbangsa Melayu dan 9.2% bangsa lain. Bermakna lebih kurang 2.5 juta rakyat Singapura berbangsa Cina juga turut masuk Malaysia menjadi rakyat Malaysia dan secara automatik akan menjadikan bangsa Cina sebagai kaum minoriti di Malaysia ini.

Ekonomi pula, lebih ramai mereka yang sudah pasti teramat kaya raya terutama jutawan dari Hong Kong dan Tanah Besar Cina yang menjadi warganegara ekspress Singapura akan menjadi rakyat Malaysia-Singapura dan ini akan menyebabkan secara automatik lebih kuat cengkaman ekonomi oleh mereka. Maka apa akan jadi kepada orang Melayu yang majoriti di Malaysia-Singapura nanti?

Apa dah jadi dengan kaum minoriti Melayu di Singapura?

Nauzubillah. Ya-Allah jangan lah Engkau benarkan perkara ini berlaku di Tanah Barakah Malaysia ini. Kau Lindungi lah Tanahairku ini dan Kau Laknat dan kau Azab lah mereka yang cuba menghancurkan Tanahair ku ini.

11 comments:

  1. Bah. pertama:

    Artikel yg. BERNAS Sarawakian Marks!

    Sebenarnya PENJAJAH Barat-Israel, yg. diketuai CIA-Mossad-MI6-NATO, bersama sekutu kuatnya, terutamanya puak Kristian Zionis PAP-DAPBANGKAI/PKR, saya syaki tidak akan puas hati selagi tidak dpt. menjadikan Malaysia dan Indonesia, sebagai satu lagi Israel (“Greater Israel“) tetapi di Asia, sebab Singapura terlalu kecil dan tidak ada minyak-gas bertimbun macam Malaysia terutamanya di Malaysia Timur, dan juga Indonesia, yang juga kaya dengan minyak-gas/ dll untuk dikuasai (lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009).

    Yg. herannya kenapalah Bumiputera Islam/Melayu kat S'pura itu terus BERDIAM diri, dlm. mempertahankan Islam/umatnya dan hak mereka sbg. BUMIPUTERA Islam? Sepatutnya buatlah NGO Islam/Melayu BERLAMBAK!

    Memang rejim Cina PAP yg. ditaja MOSSAD-CIA-MI6, untuk tawan S'pura dari TANAH MELAYU; juga telah beri kerakyatan dgn kpd jutaan imigran yang bukan pekerja/pelarian pun, dari Bukan Islam Cina dan Kristian untuk MENGECILKAN terus jumlah dan MENINDAS umat Islam/BUMIPUTERA Melayu, yg. juga dibela oleh sekutu kuatnya, si Barat-Israel. Bahkan polisi mengambil jutaan imigran Bukan Islam ke Singapura, ini ditiru dari Israel, utk. MENGECILkan Bumiputera Islam Palestin - sekutu kuat rejim PENJAJAH Cina ini (lihat di
    http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html di atas itu)!

    Tapi malangnya, si KAPIR MUSUH Islam/Melayu dr. S'pura (yg. sekutu kuat si KAPIR HARBI DAPBANGKAI/PKR-Barat-Israel) bukan main dilayan mcm. TUAN kat Tanah Melayu ini!

    Lihat bagimana tanah PUSAKA kita, termasuk P. Pinang, Selangor dan Johor (juga Kota Kinabalu, Sandakan, Miri, Kucing, Sibu, Bintulu, Labuan dsbnya) makin TERGADAI kepada si PENJAJAH GELOJOH Cina Singapura (mahupun KAPIR asing lain), terutamanya di bawah projek “Rumah kedua” (yg. patut dihapuskan)! Lihat di
    http://www.thestar.com.my/Business/Business-News/2013/07/05/KL-Trillion-residential-units-unveiled-The-39storey-apartment-will-be-one-of-two-identical-residenti.aspx, KL Trillion residential units unveiled, By LIZ LEE, published: Friday July 5, 2013:

    KUALA LUMPUR: Singapore-based developer Sim Lian Group Ltd has launched the second portion of its maiden project KL Trillion – a block of luxury serviced residences located along Jalan Tun Razak.

    The 39-storey apartment will be one of two identical residential towers which have a combined gross development value of RM864mil. There will be 168 units of apartment in each block in eight different configurations.…The company’s subsidiary, Perumahan SLG Central Sdn Bhd, will be overseeing the construction of both towers.

    ……“We intend to acquire more land in Malaysia. Kuala Lumpur is always a good choice but we’re open to opportunities in Penang and Iskandar Malaysia, which is all the rage with Singaporeans now,” construction subsidiary SLC (M) Sdn Bhd director Lau Cheng Piw said…..

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    ReplyDelete
  2. Bah. Kedua:

    Apalagi, Sarawak dan Sabah, dan perkampungan Orang Asli, memang mahu DIKRISTIANkan oleh puak Kristian Zionis DAPBANGKAI/PKR , kerana malangnya undi kepada DAPBANGKAI/PKR termasuk di Sabah dan Sarawak (yang amat kaya minyak-gas apalagi dengan penemuan terbaru) tidak mustahil akan meningkat bukan hanya dari kaum Cina, tetapi dengan MENGKRISTIANkan seramai mungkin, dan MENGHASUT masyarakat Kristian termasuk Bumiputera miskin di pendalaman, contohnya kaum Penan, Orang Ulu, Rungus, Iban dsbnya, termasuk dgn. menggunakan isu Kalimah ALLAH. Sebab itu juga puak Kristian Zionis begitu mengagungkan kembali sejarah si PENJAJAH British-Zionis, 'Rajah' Brooke!

    Lihat pembangunan pesat di Bintulu yg. menyebabkan harga hartanah melonjak tinggi dan juga dicekup ramai orang luar (saya syaki dimonopoli penyokong dr. DAPBANGKAI/PKR tempatan dan luar, dan sekutunya dr. rejim PAP S'pura - disyaki akan menaikkan undi kpd. DAP di masa hadapan; ini disyaki antara MO DAPBANGKAI/PKR utk. MENJAJAH). Apakah Bumiputera miskin dr. kpg, termasuk yg. Islam, akan diberi peluang utk. memilii hartanah sedemikian - jgn. haraplah! Juga kebakaran yg. amat yg. sering menimpa kpg-kpg. di Bintulu spt. Kpg. Masjid, Kpg. Datuk, Kpg. Datu, Kpg. Hilir dsbnya - saya syaki MO Geng Kongsi Gelap Cina utk. MERAMPAS tanah kerana mereka terlibat dlm. pelaburan hartanah (lihat di http://www.thestar.com.my/News/Nation/2013/08/10/Gang-36-one-of-the-most-feared-in-the-nation.aspx, Gang 36 one of the most feared in the nation, Saturday August 10, 2013), yg. disyaki bersekutu dgn. DAPBANGKAI (termasuk disyaki utk. RAMPAS tanah PUSAKA Bumiputera dan MENGHALAU terutamanya Bumiputera Islam/Melayu! Inilah juga yg. menimpa banyak kpg-kpg Bumiptera terutamanya yg. Islam, di Miri, Kucing dsbnya.

    Dan lihat hartanah harga tinggi, yg amat MENCURIGAkan ini, di http://www.thestar.com.my/Business/Business-News/2013/10/10/Ibraco-gets-nod-for-Bintulu-property-project.aspx, Ibraco gets nod for RM530mil Bintulu project , by jack wong, October 10, 2013:

    KUCHING: Property developer Ibraco Bhd has obtained the green light from shareholders to go ahead with its ambitious joint-venture (JV) residential and commercial development project in booming industrial town Bintulu.

    The two-phase development has a gross development value (GDV) of some RM530mil.

    Ibraco’s 70%-owned subsidiary, Ibraco HGS Sdn Bhd, together with BDA Properties Sdn Bhd and Warisar Sdn Bhd, are partners in the JV project.

    BDA Properties is 100%-owned by Bintulu Development Authority. Hiap Ghee Seng Development Sdn Bhd (HGS), which has a 30% stake in Ibraco HGS, is controlled by Chew Chiaw Han, who is the managing director of both Ibraco and HGS. Warisar is a subsidiary of Ibraco HGS….. “Response to the sales has been good as the project is in a prime location. More than 50% of the 75 units priced from RM1.2mil each have been taken up by buyers.
    …..Chew said the Bintulu JV project was Ibraco’s first major property development outside the state capital, where it has built and delivered more than 10,000 residential and commercial properties.

    “The demand for commercial and residential properties in Bintulu is very good, as a lot of big investments are pouring into the industrial town due to Sarawak Corridor for Renewable Energy initiatives,” he added.

    The newly established Samalaju Industrial Park outside the town is catering to energy-intensive industries like aluminium and ferro-alloy and manganese smelters.

    Prices of residential and commerical properties in Bintulu, which is also home to Malaysia’s liquified natural gas (MLNG) complex and other petro-chemical plants, have overshot those in the state capital, according to the latest property report by CH Williams Talhar Wong & Yeo Sdn Bhd.
    Property prices there have risen to levels never seen before because of high demand from outsiders.

    Makcik Sambal Belacan .

    ReplyDelete
  3. BIASAK LER BROO...FUCKATAN TAK LEKANG NAK CUBA BWK MASUK BALIK SINGAPORK DLM MSIA...SENANG SKET DIORANG MEMALA'PORK' KAN IKUT ACUAN DIORANG..HUHUHU

    ReplyDelete
  4. Jika Singapura masuk semula ke pangkuan Malaysia maka kerusi kaum cina akan menambah dalam parlimen. Ini adalah cita2 politik DAP dan PAP. Penyatuan Singapura dalam Malaysia adalah agenda politik orang cina untuk menguasai kuasa politik dan ekonomi secara menyeluruh. Malaysia akan dicinakan oleh DAP & PAP. Akhirnya malaysia akan dijadikan pengkalan tentera bagi Amerika untuk kepenting di asia tenggara. Secara am nya ramai yang tahu akan agenda DAP ini. Termasuk orang melayu yang bersama DAP dalam PR. Yang menjadi masalahnya ialah kenapa orang melayu dalam PR ini tidak mahu menerima akan perkara ini. DAP tahu bahawa untuk orang cina menjadi PM Malaysia adalah dengan membawa Singapora kedalam Malaysia dan mendapat sokongan yang padu dari kalangan bumiputra Sabah & Serawak yang bukan islam. Jika Singapora masuk malaysia maka akan terdapat lebih dari 20 kerusi parlimen yang akan diujudkan dipulau tersebut. Semua kerusia itu akan menjadi hak milik kaum cina. Dengan yang demikian maka parlimen Malaysia akan bertambah kerusi menjadi hampir 250. Untuk memerintah maka DAP memerlukan 126 lebih kerusi. Itu perkara yang paling mudah untuk DAP laksanakan. DAP akan berusaha untuk memenagi sebanyak 50 kerusi di semenanjung dan 30 kerusi diSabah & Serawak. Jumlah sudah 80. Dicampur dengan kerusi di Singapora sebanyak 20 kerusi menjadikan 100. Selebihnya DAP bergantung pada PAS & PKR. Jika kedua dua parti itu dapat memiliki jumlah kerusi 55 keatas maka PR akan dapat membentuk kerajaan. Majoriti kerusi dikuasa oleh bukan bumiputra, maka itu jawatan PM akan diduduki oleh mereka yang bukan melayu atas dasar kerusi majoriti yang dimiliki. Kalau pun DAP masih mahu bermain politik secara lembut mungkin kerusi PM diberi pada melayu dari PKR atau PAS tetapi mereka akan menduduki kerusi TPM serta menguasai kerusi menteri menteri kanan. Itu lah permainan politik DAP untuk menguasai negara.

    ReplyDelete
  5. Sebab itulah kempen ABCD dibuat tapi org bumiputra ni bodow masih x reti tu strategi supaya kaum tu x sombong sgt. Lagi nak kondemkan peniaga bumiputra dan suap byk2 kedai cina dgn duit hasil titik peluh kita. Aku harap besok jgnlah ada org melayu dan bumiputra jadi pengemis kat bumi sendiri.

    ReplyDelete
  6. Singapura masuk Malaysia??? kah kah kah kah x 40. Takde bende bodoh lain ke nak bincang? nak tunjuk pandai konon tapi nampaknya penulis artikel in gunakan bontot untuk berfikir!!!

    Singapura masuk Malaysia konon. What next: Sulu masuk Malaysia?

    ReplyDelete
    Replies
    1. OTAK PAKATAN MMG DAH TEPU TAHAP VAVI.. KAH KAH KAH X 41 !!!!. NAK BEZA MANUSIA DGN BINATANG TGK CARA DIA CAKAP...MMG TAK ADA TAMADUN..

      Delete
    2. marah cina ni bila rahsia diorg pecah. tak jadi laa singapork masuk malaysia. what next konon..

      Delete
  7. Jika PR menang PRU14 nanti ,DAP akan memerintah Malaysia. Apa yg ditulis artikel diatas tak mustahil akan berlaku...malah lebih dr itu. Dgn kuasa yg ada selama 5 tahun ..habis di tindasnya kepentingan bangsa melayu ..spt yg berlaku di Pulau Pinang. Maka jika DAP memerintah ...kita perang atas mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku dh ready nk berperang dengan bangsa cina lakhanat

      Delete
  8. Sbb itu Tun Mahathir pernak kata melayu mudah lupa, pi tanya sendiri org melayu Spore apa dah jadi dgn mereka segala2nya di tindas......nak kentut pun tak boleh nanti kena saman...segala hal pun org melayu disana terpinggir...tapi melayu malaysia tak pernah nak sedar...masih ada yg sokong DAP....yg aku benci sekali parti pas,sampai ke tulang hitam pun aku benci...sbb mereka tak pernah nak memperjuangkan bangsa sendiri...dgn DAP nak buka mulut pun tak berani..apa tah lagi nak buat negara islam, juh panggang dari api...keje mereka asyik nak fitnah sesama bangsa......walaupun DAP tu terang2 menentang islam...

    ReplyDelete