Tuesday, December 2, 2014

Bangang! Demo yang memalukan terpalit ke muka sendiri...

Tian Chua bersama NGO dilihat mengadakan protes dengan kain rentang bertulis 'DICTATOR NOT WELCOME' bagi membantah kedatangan Perdana Menteri Thailand ke Malaysia. Antara NGO yang disebutkan turut bersama dalam protes itu ialah Suara Anak Haram dan Parti Sosialis Malaysia.



Inilah gelagat paling bangang di dunia dan memalukan rakyat Malaysia. Sibuk nak campurtangan urusan politik negara orang, walhal pemimpin mereka sendiri itu adalah kepala dictator nombor satu di Malaysia. Mana pernah kita dengar dalam mana-mana negara berdemokrasi, seorang ketua parti pecat menteri besarnya kemudian paksa ahli dan kawan sepakatan lantik bini sendiri sebagai pengganti? Benda macam ini hanya berlaku di Malaysia saja...

Anwar merancang mengadakan kunjungan ke Bangkok untuk Kelab Wartawan Asing Thailand (FCCT) pada 3 Disember 2014. Bagaimanapun atas sebab tertentu, difahamkan ia telah dibatalkan.

Nasihat kita kepada rakyat Thailand kalau mereka tahu, suruh mereka pula buat demo seperti ini kalau-kalau Anwar jadi pergi ke Bangkok. Tak perlu ramai orang, memadai sekadar 5-6 orang saja tapi syaratnya kena pang pung kuat-kuat dalam media sosial, kerana itu cara mereka nak malukan orang lain.

Sewaktu Obama datang ke Malaysia, puak ini juga yang buat kacau, kemudian PM Thailand. Bendera Jepun pun pernah dibakar oleh mereka.. kecoh!

Singapura yang terang-terang amalkan dictator dalam demokrasinya kenapa tak pernah diprotes?

NGO bantah lawatan PM 'haram' Thai

4 comments:

  1. Mereka ini memang BANGANG, Nampak salah orang lain je, sebab tu si gila gila ni semua kita jalan layan. Buat tak tahu je biar mereka terpekik terlolong sesame sendiri. Mereka nak publicitiy murahan je.

    ReplyDelete
  2. ...



    Cara menukar blogspot.com kepada domain.com
    http://domain.blogspot.com >> http://www.domain.com
    • Hanya RM30 Setahun..
    • Boleh edit terus dari blogspot tanpa menukar atau berubah apa pun..

    http://www.netkl.com
    http://www.netkl.com
    http://www.netkl.com

    ReplyDelete
  3. PKR mcm dah takde lagi org yg betul otaknya jadi pemimpin!! Semua nak dipolitikkan... Mcm ketua wanitanya serupa mcm baru bangun tido tiba2 nak saman negeri org... Mmg patut pun rakyat Swak tolak PKR dulu betanding 41 kerusi menang 3 je. Wat malu je

    ReplyDelete
  4. PKR mcm dah takde lagi org yg betul otaknya jadi pemimpin!! Semua nak dipolitikkan... Mcm ketua wanitanya serupa mcm baru bangun tido tiba2 nak saman negeri org... Mmg patut pun rakyat Swak tolak PKR dulu betanding 41 kerusi menang 3 je. Wat malu je

    ReplyDelete