Saturday, November 1, 2014

Cari Gaduh? Banner DAP suruh PAS keluar Pakatan Rakyat

Dulu hanya keluar paper.. detik-detik awal PAS diberi amaran oleh 'Big Brother' dalam Pakatan Rakyat. Yang kita tak faham, adakah PR salah satu daripada parti komponen DAP? Siapa sebenarnya yang berkuasa dalam PR?


Sekarang kelihatan seperti DAP berkuasa ke atas PAS. Isu hudud bukan perkara kecil bagi DAP kerana bagi mereka, ia dianggap mencabuli muafakat PR sedangkan PAS pula bertegas untuk melaksanakan hudud jika mentadbir kerajaan. Cuba lihat banner di bawah...


Tidak pasti siapa yang menggantung banner di atas, namun jika tanpa banner ini sekalipun, PAS sepatutnya sudah mendapat petunjuk bahawa DAP sememangnya tidak menyenangi PAS dalam Pakatan Rakyat.



Kira kira lebih kurang 3 bulan lepas Anthony Loke juga telah menghalau PAS supaya keluar dari Pakatan jika ingin melaksanakan hudud..

Kemudian kita lihat pula bagaimana Tony Pua menghalau PAS keluar dari pakatan sekiranya tidak membuat permohonan maaf kepada Pakatan. Kenapa DAP cuba mengugut PAS sampai begitu sekali? Apakah PAS tidak mempunyai kekuatan langsung dalam Pakatan?

PAS kini dilihat terlalu hina di mata pemimpin DAP dan PKR, semenjak menjadi parti gabungan dalam pakatan mereka. Perasaan tidak puas hati dan marah pada PAS semakin memuncak terutama apabila PAS membelakangi keputusan bersama PR dalam krisis perlantikan Menteri Besar Selangor baru-baru ini,

PAS harus berani membuat keputusan jika mahu melaksanakan agenda parti mereka sendiri. Masalahnya sekarang, apa keputusan PAS terhadap tuntutan DAP di atas? MEMINTA MAAF atau KELUAR PR, apa jawapan PAS?



No comments:

Post a Comment