Monday, November 3, 2014

Ahli DAP kata Azan mengganggu orang tidur.

Bekas ahli Pas Tawau memuat-turun pertikaian penduduk terhadap calon ahli DAP, Jimmy Wong Sze Phin Parlimen Kota Kinabalu yang tidak membenarkan sebarang pembinaan masjid di kawasan itu. 

Sebelum itu penduduk di kawasan tersebut telah datang menemui beliau dan merungut tentang kesukaran untuk mendapat tapak bagi pembinaan masjid/surau yang amat diperlukan di kawasan yang mempunyai ramai penganut Islam. Sebaliknya ahli DAP itu menidakkan permintaan mereka atas alasan ia melibatkan ketenteraman penduduk bukan Islam lain yang turut sama tinggal di kawasan itu. Katanya Azan mengganggu tidur orang-orang bukan Islam pada waktu subuh.

Antara dialog yang jelas dirakam, penduduk bertanyakan kepada Jimmy Wong, “Bos, apa masalahnya kalau ada masjid..Apa masalahnya kalau ada surau? Kami menganggukah?"

Jawab Jimmy Wong, "Bukan... kalau lain bukan beragama Islam, ada gangguan..kerana pagi-pagi mau tidur pun susah!"

"Bos.. bos, sebenarnya ini negara Islam sebenarnya.. ramai orang Islam tinggal di sini.." sampuk salah seorang daripada kumpulan penduduk itu.

Selamba sahaja jawab Jimmy Wong.” walaupun ini negara Islam, tapi ini sama lain pun kita mau hormat sama hormat....kalau ini kita paksa, lain bukan ugama itu susah..!"

Alasan yang sama digunakan oleh pemimpin PAP ke atas rakyat beragama Islam di Singapura, yang satu ketika dahulu asalnya tanah milik melayu. Sekarang di Pulau Pinang pun azan dihadkan. Syukur, isu azan tidak pernah timbul di Sarawak. Kata mereka Azan itu mengganggu ketenteraman dan tidur mereka. Sekarang sedikit demi sedikit, ia mula dihadkan di kawasan-kawasan yang bermajoriti bukan Islam, bayangkan kelak di bandar-bandar besar azan tiada lagi kedengaran.

Inilah yang dikatakan PAS tahaluf siyasi bersama Pakatan Rakyat. Maka apabila masalah seperti ini menjadi perkara kecil buat mereka, orang-orang Islam pun mula disekat daripada mengamalkan salah satu syiar Islam seperti azan meskipun di sebuah negara Islam. Bukan itu sahaja, bahkan mereka turut dihalang daripada membina rumah ibadat di kawasan yang bermajoriti agama Islam.


Video merakamkan insiden yang dipercayai berlaku pada tahun lepas...


Siapa Jimmy Wong yang dirakam dalam video di atas?

Berikut adalah kenyataan yang dipetik daripada Bernama mengenai ahli DAP ini.


PANAS! CINA DAP Jadi Bumiputera Dengan Cara Menipu? Kantoi Jugak Akhirnya.
http://mymassa.blogspot.com/2012/03/panas-cina-dap-jadi-bumiputera-dengan.html

YB DAP Sri Tanjong Jimmy Wong Sze Phin memalsu salasilah keturunannya
http://musramrakunman.blogspot.com/2012/03/yb-dap-sri-tanjong-jimmy-wong-sze-phin.html


Akuan batal Sijil Anak Negeri ADUN Sri Tanjong dikemukakan

Lembaga Pegawai Sabah yang dilantik Yang Dipertua Negeri telah mengemukakan perakuan kepada Mahkamah Anak Negeri Kota Kinabalu bagi melaksanakan keputusan membatalkan Sijil Anak Negeri anggota Dewan Undangan Negeri kawasan Sri Tanjong Jimmy Wong.

Ketika mengumumkan perkara itu, Menteri Kerajaan Tempatan dan Perumahan Sabah Datuk Hajiji Noor berkata lembaga berkenaan telah melakukan siasatan, penelitian dan perakuan untuk membatalkan Sijil Anak Negeri anggota DAP tersebut atas beberapa faktor.

Beliau berkata ini termasuk maklumat keturunan yang dituntut Wong sebagai Sino-Kadazan adalah bercanggah dengan salasilah keturunannya yang sebenar.

"Tidak ada setitikpun darah keturunan Kadazan mengalir dalam tubuh YB Jimmy Wong kerana ibu bapanya adalah daripada keturunan Cina, sebagaimana yang tercatat dalam sijil lahirnya.

"Sebab itu, Lembaga Pegawai mendapati YB Jimmy Wong telah tidak memenuhi Seksyen 2 (1) Ordinan Tafsiran Anak Negeri (Bab 64)," katanya ketika menyampaikan ucapan penggulungan kementeriannya pada sidang Dewan Undangan Negeri Sabah pada Selasa.

Bagaimanapun, Hajiji berkata keputusan lembaga itu hanya dapat dilaksanakan dalam masa terdekat memandangkan pengwujudan Mahkamah Anak Negeri Kota Kinabalu baru sahaja diwartakan Disember lepas.-BERNAMA

Lagi rujukan mengenai ahli DAP ini di bawah


4 comments:

  1. Muka wakil DAP tu muka macam tokey jual babi je. Macam baru bangun tidur...dah mandi ke belu?

    ReplyDelete
  2. TV3/TV9/AWANI/BERTIA BERNAMA Patut siarkan video ni untuk tuntunan awam. Barulah rakyat Malaysia tahu sikap sebenar DAPig....ni

    ReplyDelete
  3. jenis babi mmg mcm tu...puiii
    x nak bising lu pegi duduk d hutanlah...jd babi hutan
    puiiii...

    ReplyDelete
  4. Cuba tanya TGHA, dia mesti kata...rakaman video tu besi...bohong semata-mata. Kalau ada sesiapa yang pandai poskan video to kpd Tuan Guru Hadi Awang dan Nik Aziz. Apa kata dia orang. Itu lah dia jenis yang disokong oleh PAS demi undi....Wa samia'a na, wa atok na (kat DAP) lah jawapannya.Itu baru pegang DUN kalau dah kuasai peringkat persekutuan...larangan itu akan terpakai ke seluruh pelusuk negara. Yang dibenarkan hanyalah.....BAKAR MERCUN BERTEPEK-TEPEK HINGGA KESUBUH pada tahun baru cina...Ya Allah hancurkan DAP ni...Amin yarabbul alamin.

    ReplyDelete