Tuesday, November 18, 2014

Beginilah akhlak pemimpin DAP Sarawak

Akhlak orang sebegini yang dipilih penduduk DUN Pending untuk menjadi wakil rakyat.. Sungguh memalukan. Langsung tidak ada ciri-ciri sebagai seorang pemimpin walau sedikitpun.

Emosional, angkuh, biadap dan celupar... Mungkin berpunca daripada pemakanan hariannya.


Akibat Keceluparan, ADUN DAP Dirujuk Ke Jawatankuasa Tatatertib Keistimewaan DUN Sarawak


DUN Pending (DAP) Violet Yong akan dirujuk ke Jawatankuasa Tatatertib Keistimewaan Dewan Undangan Negeri (DUN) Sarawak pada persidangan DUN Sarawak penggal ini.

Violet enggan menarik balik kenyataan yang dikatakan "mengaibkan" Menteri Perancangan Sumber dan Alam Sekitar II Datuk Amar Haji Awang Tengah Ali Hassan.

Dalam kenyataan Violet, beliau menyatakan,

"Sekiranya beliau adalah Menteri yang bertanggungjawab (Awang Tengah) beliau akan merasa malu dan "membunuh diri" kerana gagal dan tidur dalam melaksanakan tanggungjawabnya."

Awang Tengah, yang juga ADUN Bukit Sari telah membuat membuat usul agar Violet di rujuk ke Jawatankuasa Tatatertib Keistimewaan DUN Sarawak selepas membaca ucapan pergulungan kementeriannya di Persidangan DUN Sarawak di DUN berdekatan Petra Jaya di sini sebentar tadi.

Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Hajah Fatimah Abdullah yang juga ADUN Dalat telah menyokong usul tersebut dan selepas pengundian, seramai 30 ADUN menyokong usul berkenaan sementara hanya 12 ADUN menentang.

Atas tindakan yang yang enggan menarik kenyataan beliau biarpun ditanya berulangkali oleh Speaker DUN Datuk Amar Mohammad Asfia Awang Nasar, Violet mungkin berhadapan dengan pengantungan untuk menghadiri sesi sidang DUN yang sedang berlangsung. - Sarawakiana


No comments:

Post a Comment