Thursday, November 27, 2014

Muktamad! Akta Hasutan 1948 dikekalkan dengan penambahbaikan - Datuk Seri Najib.

Akhirnya Perdana Menteri telah membuat satu pendirian. Akta Hasutan bukan sahaja akan dikekalkan malah akan diperkukuh dengan penambahbaikan. 

Saifuddin Abdullah sebagai salah seorang panel forum PAU di Astro Awani hari ini tetap dengan pendiriannya untuk menyokong pemansuhan Akta tersebut. Apapun, tolak ke tepi pandangan peribadi, suara majoriti rakyat adalah yang paling utama.

Kita harap Datuk Seri Najib akan lebih bijak menangani serangan pembangkang kelak berkenaan janji pemansuhan Akta Hasutan yang pernah dibuat dulu. Ledakan laut di sebelah sana sudah kedengaran, hanya menanti deburan ombaknya membelah pantai..  

Najib: Akta Hasutan dikekalkan



Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan bahawa Akta Hasutan 1948 akan dikekalkan.

Malah, akta itu bukan sahaja dipertahankan tetapi juga akan diperkuat dan diperkukuhkan.

Beliau membuat pengumuman itu ketika berucap merasmikan perhimpunan agung Umno di PWTC hari ini dan disambut tepukan gemuruh para perwakilan.

Beliau berkata, akta itu akan diperkukuhkan dalam sekurang-kurangnya dua perkara, iaitu.

- Memasukkan peruntukan khas untuk melindungi kesucian agama Islam dan agama lain juga tidak boleh dihina.

- Kita akan memasukkan supaya tindakan boleh diambil terhadap sesiapa yang cuba menghasut supaya Sabah dan Sarawak keluar dari malaysia.


Sumber : malaysiakini

1 comment:

  1. SYUKUR ALHAMDULILLAH dgn. KEBERANIAN YAB PM kita ni!

    Kerana kalau si PENDATANG KAPIRDAJAL RASIS nak "Jus Soli" tidak dipersoalkan, jgn. sekali galak MENGHINA/MENGGERTAK Islam/umatnya termasuk Kesultanan Islam/Melayu kami, dan identiti/hak Bumiputera Melayu, termasuk MEROMPAK Tanah Rizab Melayu PUSAKA nenek moyang berzaman kami dgn. sewenangnya! Serta juga mahu MEMISAHkan Sabah-Sarawak!

    Makcik Sambal Belacan

    ReplyDelete