Monday, April 11, 2016

Inikah jasa Kerajaan Barisan Nasional?

Dipetik daripada laman facebook seorang pakar perubatan di Semenanjung Malaysia. Kos rawatan yang tidak akan boleh didapati di mana-mana negara dalam dunia.

Golongan pembangkang sering memperlekehkan Perdana Menteri kita, mempertikaikan kemampuan beliau dalam mentadbir negara dan dituduh korup serta tidak pernah membuat apa-apa sumbangan kepada negara.

Malah DAP sebelum ini mengkritik kewujudan klinik 1Malaysia yang diperkenalkan melalui kepimpinan Najib untuk mengurangkan beban rakyat.

Kutipan cukai GST dan beberapa keputusan tidak popular kerajaan sebahagiannya dilaksanakan demi untuk mengimbangi ketidaktentuan ekonomi dunia yang mempengaruhi kehidupan di negara kita.

Sungguhpun begitu, kerajaan tetap mengutamakan kebajikan rakyat dan menanggung kos perubatan dan pendidikan dan tidak ada satu pun negara lain dalam dunia mampu memberikan apa yang dikecapi oleh rakyat Malaysia pada hari ini.

*****

Kredit kepada Dr. Abdul Rahman Abdul Kadir.
Laman fb beliau; https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10209425523499818&set=a.2033584484035.124707.1376866460&type=3


‪#‎PEMBEDAHAN_BYPASS_JANTUNG_TERMURAH_DI_DUNIA‬

Ini adalah mesej sahabat facebook saya. Saya kebetulan telah merawat ayahnya yang mengalami sakit jantung.

Ayah sahabat saya ini mengalami penyakit sumbatan pada 3 saluran darah koronari jantung. Beliau memerlukan pembedahan pintasan jantung atau lebih popular dikenali sbg pembedahan BYPASS. Ayah sahabat saya bekerja di sebuah syarikat swasta. Beliau tidak mampu mendapatkan rawatan di hospital swasta. Anak2nya juga tiada yang bekerja dengan kerajaan.

Pembedahan ini adalah pembedahan yang amat mahal. Jika di hospital swasta ia boleh mencapai RM 50K! Beliau dan keluarganya tidak mampu.

Namun, beliau telah selamat menjalani rawatan dan pembedahan bypass tersebut di Hospital Serdang. Harga yang beliau bayar hanyalah RM 500!!!

Beliau hanya membayar 1.6% saja dari kos sebenar rawatan beliau. Selebihnya (hampir 99%) adalah ditanggung oleh kerajaan Malaysia yang zalim ini.

Inilah nikmat yang Allah kurniakan kepada kita rakyat Malaysia. Sebuah perkhidmatan kesihatan yang merupakan antara yang terbaik di dunia dengan harga rawatan termurah di dunia.

Inilah dasar pemimpin dan kerajaan Barisan Nasional sekian lama yang tidak akan pernah diceritakan oleh pembangkang kepada cai2 mereka.

Cai kufur nikmat pula bila tgk fakta ni akan kata, ini tanggungjawab kerajaan, tak payah ucap terima kasih atau ungkit2. Kih333!!!


No comments:

Post a Comment