Wednesday, May 25, 2016

Gambar-gambar kebakaran rumah di Tupong Batu - 24 Mei 2016


KUCHING: Dua keluarga hilang tempat berteduh setelah rumah kediaman mereka musnah dalam kebakaran di Kampung Tupong Batu di sini petang tadi.

Dalam kejadian yang berlaku pada jam lebih kurang 3 petang tadi, sepasukan anggota bomba dan penyelamat dari Balai Bomba dan Penyelamat(BBP) Petra Jaya dan BBP Batu Lintang dikerahkan ke lokasi kejadian sejurus menerima panggilan kecemasan oleh orang awam.

Menurut jurucakap bomba, setibanya anggota ke lokasi kejadian, mendapati dua buah rumah kediaman separuh kekal dua tingkat telah terbakar 80 peratus dan pihaknya telahpun berjaya mengawal kebakaran tersebut sebelum merebak ke rumah bersebelahan.

Sehingga berita ini ditulis, tiada mangsa dilaporkan cedera dan punca sebenar kebakaran masih dalam siasatan. - Sarawakiana




*****

Dua buah rumah telah terbakar di Tupong Batu petang semalam. Asap kebakaran dapat dilihat jarak 10km dari tempat kejadian. Kawasan yang padat dengan penduduk ini merupakan kampung warisan penduduk tempatan sejak dari dulu.

ADUN kawasan yang baru dipilih, YB Fazzrudin bergegas ke tempat kejadian untuk memberi bantuan segera serta menenangkan pemilik rumah tersebut. Syukur Alhamdulillah, tiada kemalangan jiwa dilaporkan. 

Syabas YB..









No comments:

Post a Comment