Wednesday, January 20, 2016

Kenyataan tergempar Pengerusi DAP Sarawak mengenai Rasis..

Mengejutkan..

Pengerusi DAP Sarawak, Chong Chieng Jen kini melabelkan BN Sarawak sebagai rasis..

Kenyataan beliau dalam paparan BorneoPost hari ini merujuk kepada pendirian Ketua Menteri, Tan Sri Adenan berkenaan Barisan Nasional Sarawak yang menolak parti-parti politik daripada luar khususnya Semenanjung Malaysia daripada bertapak di negeri ini..

http://www.theborneopost.com/2016/01/20/chong-label-bn-sarawak-sebagai-rasis/



Masalahnya, dalam kempen pilihanraya negeri dan PRU yang lalu, DAP menyokong penuh sentimen Sarawak for Sarawakian di negeri ini. Kononnya menolak parti UMNO dan mana-mana pemimpin BN daripada Semenanjung dari mencampuri urusan kepimpinan Kerajaan negeri Sarawak.

Bagi meraih sokongan masyarakat tempatan terutama Bumiputera Sarawak, Pakatan Rakyat memainkan sentimen tolak BN Sarawak = Tolak UMNO.. Walhal UMNO tidak pernah wujud di Sarawak. Begitu juga tidak ada penguasaan pemimpin BN Semenanjung dalam sebarang hal-ehwal pentadbiran kerajaan negeri.

Chong Chieng Jen lupa, beliau sendiri pernah memberi sokongan kepada gerakan S4S (Sarawak For Sarawakian) yang jelas menyanjungi sentimen kenegerian berbanding semangat 1Malaysia. Jadi, mengapa timbul isu rasis apabila BN mengajak untuk menolak parti-parti Pembangkang Semenanjung daripada mendapat tempat di hati rakyat Sarawak? 

Sudah lupakah Chong?


DAP sokong pergerakan Sarawak For Sarawakian.. Pernahkah Chong melabelkan S4S sebagai rasis? 

BN Sarawak sejak dulu menolak mana-mana parti komponen Semenanjung daripada bertapak di negeri ini. Tidak membenarkan bukan kerana tidak mempercayai UMNO tetapi peranan dan tanggungjawab terhadap BN telah digalas dengan jayanya oleh PBB (Pesaka Bumiputera Bersatu).

Namun, Chong mencabar kepimpinan kerajaan negeri untuk mengeluarkan resolusi halang UMNO ke Sarawak dalam satu sidang DUN. Atas alasan apakah perlunya resolusi sedangkan UMNO tidak wujud di Sarawak? Tidakkah ia menunjukkan kita sebagai rasis?




Kesimpulannya, DAP terlalu ghairah meraih sokongan dengan memainkan isu rasis terhadap kepimpinan Barisan Nasional sedangkan ia secara tidak langsung mendedahkan hipokrasi diri mereka sendiri, seolah-olah mereka sahaja di pihak benar, lawannya di pihak yang sentiasa salah..

Inilah modal politik rasis.. BN bukan baru sepenggal memegang amanah dalam Kerajaan Persekutuan. Nampaknya DAP sudah semakin terhimpit dengan agenda anti-umno berlebihan yang diperjuangkan di Negeri Sarawak..





2 comments:

  1. Bukankah si cinapek pukimak ni jugak yang menghina lagu Negara Ku?

    Apa lagi cinapek di Sarawak mau?

    ReplyDelete
  2. Bayangkanlah si MAFIA ZIONIS DAPBANGKAI BABI amat RASIS ni memerintah seluruh Malaysia kita ni, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita - HANCOQlah jadi mcm. rejim PENGGANAS KANIBAL ISrael - kan puak PENGGANAS DAPBANGKAI ni KULI Rejim PENGGANAS Kanibal ISrael/MOSSAD!

    Dan bila juga si SPRM yang sungguh MENCURIGAkan ini nak MENYIASAT si MAFIA ZIONIS DAPBANGKAI BABI ni dapat DERMA 300 JUTA dari rejim PENGGANAS KANIBAL ISrael - begitu juga PDRM untuk siasat bawah AKTA TERORISMA?! kami RAKYAT tengah TUNGGU ni!

    Lihat di - http://wakeupmalaya.com/2016/01/dap-terima-latihan-dari-mossad/ :

    DAP Terima Latihan Dari Mossad?

    January 4, 2016 By WakeUp Malaya

    Bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, Mohamad Razali Abdul Rahman menegaskan beberapa kali bahawa DAP mempunyai hubungan istimewa dengan Israel.

    Pada 2012, Razali telah mendedahkan hubungan DAP-Israel ketika berceramah di Putrajaya:
    —–
    Tapi apakah hubungan istimewa Israel dengan DAP? Kalau tak istimewa, tidak kami dilatih hampir 3 tahun oleh Israel. Dilatih oleh pihak Mossad. Saya terima latihan daripada Mossad.
    Untuk pengetahuan Tuan-tuan dan Puan-puan, tiap bulan Lim Guan Eng akan pergi ke Singapura. Saya biasa mengikuti banyak kali rombongan beliau ke Singapura. Dia akan pergi hari Sabtu petang dan akan balik hari Ahad petang.

    Di Singapura, kita akan jumpa dua orang saja. Satu bekas pemimpin atau bekas Perdana Menteri Singapura, Lee Kuan Yew dan lagi satu wakil Duta Israel di sana. Dua ni yang akan kita jumpa.

    Sewaktu kita jumpa dengan Duta Israel atau wakil Israel, Tuan-tuan tahu tak, pihak Israel telah bersetuju memberi dana sebanyak 300 juta USD untuk PRU yang ke 13 ni. USD ya bukan RM ya. Duit tu sekarang berada di Singapura ya. Benda ni antara projek Isreal-Singapura dan DAP.

    Bila saja bubar Parlimen, masa tulah duit akan masuk dan juga pakar-pakar Israel. Mereka merupakan beberapa warganegara asing. Mereka juga akan menyusup masuk ke bumi Malaysia ni. Semasa itulah Tuan-tuan boleh melihat kempen pilihanraya yang paling ganas akan berlaku di bumi Malaysia ni...... (teruskan membaca)

    Dahlah bekas perisik US. Edward Snowden MENDEDAHkan IS/ISIS ditubuhkan MOSSAD-CIA (CIA/NATO disyaki sudah diKUASAI ZIONIS)! jadi maknanya KERJASAMA antara PENGGANAS DAPBANGKAI BABI dan rejim PENGGANAS ISrael ANJING KURAP - disyaki akan MENYEBABkan NEGARA ISLAM kita ni diCEROBOH PENGGANAS KANIBAL ZIONIS, IS/ISIS!

    Nek Tempoyak.

    ReplyDelete