Sunday, January 10, 2016

SWP dedah usaha penggabungan dengan DAP di Sarawak temui kegagalan



SIBU: Parti Pekerja Sarawak (SWP) semalam mendedah  mengenai penggabungan mereka bersama  Parti Tindakan Demokratik (DAP) bagi menghadapi Pilihan Raya Negeri (PRN)  akan datang telah gagal.

Setiausaha Agung SWP Munan Laja berkata, parti akan terus meletak calon mereka sendiri pada PRN yang bakal diadakan pada masa terdekat.

Dalam pengumuman itu dibuat menerusi kenyataan akhbar semalam, Munan bagaimanapun tidak memberikan sebab perancangan penggabungan dengan DAP menemui jalan buntu tetapi beliau berharap kedua-dua pihak masih mempunyai peluang bekerjasama.

Beliau berkata, SWP akan bertanding di kedua-dua kawasan bandar dan luar bandar.

“Ahli-ahli SWP telah pun turun padang sejak dua bulan ini. Kami semua sudah bersedia menghadapi PRN,” katanya lagi.

Munan bagaimanapun masih belum mengumum jumlah kerusi yang akan ditandingi SWP tetapi beliau menjamin bahawa mereka bertanding dengan logo parti mereka sendiri.

Sementara itu, beliau menggesa rakyat Sarawak untuk menjadi ahli parti sambil berkata, SWP sebuah parti cukup besar untuk rakyat Sarawak.

Beliau turut mengalu-alukan individu yang gagal dalam perjuangan politik mereka untuk menyertai SWP dan turut meminta calon berpotensi PRN yang ditolak sebelum ini supaya menyertai SWP

“Siapa tahu, SWP mungkin mempunyai tempat untuk anda berjaya, bersama kami,” tambahnya lagi - Borneopost

1 comment:

  1. Heran betul aku! Mana SPRM & PDRM, bah. ANTI TERORISMA - Tolong SIASAT dakwaan amat SERIUS ni; PENGGANAS KRISTIAN ZIONIS DAPBANGKAI BABI takkan boleh dibiaqkan bermaharajalela sewenangnya - sampai ISrael mahu menjadikan P. Dickson sbg. MARKAS depa! Aku juga syak P. Pinang dan Miri di Sarawak, juga diidamkan rejim PENGGANAS ZIONIS BANGKAI BABI ni (apalagi Miri besempadan dgn. BRUNEI, sebuah NEGARA ISLAM yg. KUAT dan KAYA RAYA - bahkan HUTAN SIMPANAN TROPIKA (National Park) di Brunei, antara yg. terindah di dunia, tidak pernah dibalak kerana masih kaya dgn. minyak)!

    Lihat kes disyaki JENAYAH RASUAH dan TERORISMA amat JIJIK oleh PENGGANAS DAPBANGKAI BABI yg. mendapat DANA dari rejim PENGGANAS ISrael! Lihat di -http://novandri.blogspot.com/2015/12/mengejutkan-kaitan-di-antara-dap-israel.html , MENGEJUTKAN ! KAITAN DI ANTARA DAP & ISRAEL !, December 29, 2015:

    ....dakwaan dibuat oleh bekas Pegawai Khas Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng iaitu Mohamed Razali Abd Rahman, yang tersebar dalam media sejak 4 tahun lalu.....3. DAP ditawarkan dana PRU-13 sebanyak AS$300 juta oleh Israel, dan Mohamed Razali juga mendakwa sebuah pangkalan tentera Israel baru akan dibina di Port Dickson sebagai balasan jika DAP berjaya menawan Putrajaya....

    Nek Tempoyak.

    ReplyDelete