Friday, July 31, 2015

Benarkah UMNO akan masuk Sarawak selepas PRN?

Apa yang Aziz DAP sedang merapu? Ber'teori' tak sudah...

Katanya UMNO akan masuk secara halus ke Sarawak selepas PRN yang akan datang nanti.. Dalilnya ialah berlaku rombakan Kabinet baru-baru ini. Datuk Wan Junaidi menjadi Menteri penuh manakala Muhyiddin telah digugurkan dari jawatan TPM dan Muhyiddin merupakan 'Penghalang' bagi UMNO untuk masuk ke Sarawak, katanya.

Persoalannya, apa pula kena-mengena pengguguran Datuk Seri Muhyiddin Yassin daripada Kabinet Kerajaan Persekutuan dengan kemasukan UMNO ke Sarawak? Beliau pun masih lagi Timbalan Presiden UMNO jika nak dikaitkan dengan teori longkang seperti ini.


Menurutnya lagi, semangat UMNO kini semakin berkembang di sayap Pemuda PBB dan akan melebar ke sayap Wanita PBB menerusi sayap PESAKA. Banyak juga sayap yang terlibat... Entah 'Semangat' apa yang boleh mengubah PBB menjadi UMNO sedemikian rupa.. Itulah yang menakutkan beliau...

JPUNS (Jawatankuasa Penaja UMNO Negeri Sarawak) yang ditubuhkan oleh Afendi Jeman sejak 2006, sampai sekarang keadaannya 'hidup segan mati tak mahu' di Kuching.. sudah 9 tahun, tapi UMNO tetap tidak wujud di Sarawak. Jelaskanlah pada kami, semangat apa lagi yang cuba disemaikan oleh JPUNS?



Aziz Isa cuba kaitkan Datuk YB Fadillah dengan Datuk Wan Junaidi yang dilantik sebagai menteri penuh 'Sumber Asli dan Alam Sekitar' kononnya berlaku rancangan untuk Setiausaha politik Wan Junaidi iaitu Datuk Wan Hamzah menggantikan Dr Hazland (ADUN Demak Laut) satu hari nanti menjadi kenyataan..

Wah mudah sungguh matematik percaturan untuk jawatan ADUN Sarawak pada fikiran Aziz Isa... boleh ditentukan oleh dua orang Ahli Parlimen Negeri sahaja... Kenapa tidak kaitkan Ketua Menteri Tan Sri Adenan Satem selaku pembuat kata putus? Terlupakah beliau bahawa Ketua Menteri Sarawak seorang yang sangat tegas dalam pentadbiran kerajaan negeri?

Inilah anak didik Chong Chieng Jen daripada parti DAP. Parti TULEN daripada Semenanjung Malaysia yang terkenal dengan strategi political hatrednya di seluruh Malaysia kini melebar ke Sarawak.

Jika UMNO yang belum wujud di Sarawak dijadikan bahan politik anti-semenanjung, kenapa tidak DAP yang terang-terang mempunyai pusat pentadbiran di Pulau Pinang? Berapa ramai yang memprotes keputusan CEC Kongres DAP 2013 dulu kerana dipengaruhi sekutu Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang? Fikirlah sendiri..

Cucuklah wahai Aziz, cucuk saja... jangan tak cucuk.. laga-lagakan orang lain, siapa tahu tuah DAP iaitu kamu sendiri boleh menyelinap masuk menggantikan Dr Hazland...



3 comments:

  1. Angguk jelah bila pakar bercakap..mcm dia angguk pd dap

    ReplyDelete
  2. SM, JANGAN kita TERPERANGKAP dgn. strategi-amat-LICIK BARUA-BARUA DAPBANGKAI BABI ni; yg. tak habis-habis mahu MENGHALANG Bumiputera Islam/Melayu Sarawak dari BERSATU termasuk di bawah UMNO seperti di Sabah!!

    Lihatlah bagaimana BENDERA KRISTIAN Brooke-PENJAJAH British/ZIONIS-KEPARAT boleh dibenaqkan BERKIBAR sewenangnya kat Sarawak! Dan mana BUMIPUTERA Islam/Melayu Sarawak (yg. mana nenek moyang depa sanggup MENGORBANkan diri MENENTANG PENJAJAH British Brooke-ZIONISBABI tu) - asyik DIAM saja pasal ni apasal?! Sepatutnya KDN/PDRM ambil TINDAKAN bawah AKTA HASUTAN pasal BENDERA ni dan ANCAMAN TERORISMA dari PENGGANAS Kristian (asyik-asyik PENGGANAS Islam saja yg. ditangkap) ni yg. tak habis-habis utk. MENGHURU-HARAkan NEGARA ISLAM MERDEKA dan BERDAULAT kita ni - jgn. asyik tunggu sampai dah TERLAMBAT mcm. kes FITNAH S.REPOT-KEPARAT!

    Itulah masalahnya bila BUMIPUTERA Islam/Melayu TAK diBENAQkan BERSATU di Sarawak, di bawah UMNO atau mana-mana parti ISLAM/Melayu sendiri! Sampaikan depa harus TUNDUK kpd. ANCAMAN DALANG-DUA-MUKA dari para PENGKHIANAT yg. MENYOKONG PENGGANAS ANTI-ISLAM/Melayu dari puaka-puaka PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAIBABI/ PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS/Freemason-PEROMPAK/PENJENAYAH-PERASUAH-no 1; yg. mahu menJAHANAMkan Bumiputera Islam/Melayu Sarawak/Sabah dari BERSATU!

    PENGGANAS-PENGGANAS ANTI-BUMIPUTERA Islam/Melayu dari si PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO yang termasuk puak PENGGANAS PEMISAH Sabah/Sarawak, iaitu si KULI-rejim-rejim PENGGANAS Barat/NATO-ISrael/Zionis, juga memang nak MEMISAHkan Sabah/Sarawak yg- kaya minyak/gas, dari Malaysia dan diGABUNGkan dgn. SingaPORK-pusat-CIA-MI6/Mossad/NATO di Asia Tenggara- lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009!

    Nek Tempoyak.

    ReplyDelete
  3. Nama Abdul Aziz Isa mungkin agak kurang dikenali dikalangan masyarakat, meskipun beliau kelihatan berusaha untuk meletakkan dirinya sebagai calon berpotensi untuk kawasan Dun Tupong menjelang Pilihan Raya yang akan datang.

    Dengan popularity yang tidak seberapa, Aziz menjadikan pemimpin-pemimpin politik dan menteri seperti Ketua Pemuda PBB Sarawak Datuk Seri Fadillah Yusof sebagai mangsa serangan.

    Dengan jangka masa hanya beberapa bulan saja lagi untuk menghadapi Pilihan Raya, Aziz pastinya semakin terdesak untuk mempopularkan dirinya dengan menyerang serta melancarkan pelbagai tuduhan terhadap para pemimpin tersebut
    Propaganda murahan yang Aziz lancarkan hanyalah untuk mensensasikan nama beliau agar disebut sebagai ahli politik. Walaupun hakikatnya, Abdul Azizi Isa hanyalah dipergunakan oleh DAP untuk berkokok di Facebook.

    Tuduhan demi tuduhan yang dibuat oleh Aziz, hanyalah bersifat baling batu sembunyi tangan.

    Bahkan Aziz sendiri tidak mampu mempertahankan tuduhannya sekiranya diseret ke muka pengadilan.

    Kecelupan Aziz itulah yang menjadi asset kepada DAP untuk mengherdik dan mencemuh pemimpin BN.
    Kemunculan individu seperti Aziz Isa bukanlah perkara baru, sekadar jadi tukang sorak di Facebook untuk menyampaikan agenda kotor tuannya.

    Sudah terbukti beberapa nama yang seangkatan dengan Aziz di Twitter serta Facebook yang giat aktif menyerang pemimpin BN hanya sekadar tukang sorak kepada pihak tertentu. Kalau pun mereka bertanding pilihan raya, pasti mereka akan ditolak oleh rakyat.

    ReplyDelete