Friday, April 1, 2016

Calon DUN N2 Tasik Biru, siapa lebih layak?

Adenan Sifatkan Henry Lebih Layak Jadi Calon DUN Tasik Biru


Ketua Menteri Sarawak, Datuk Patinggi Tan Sri Adenan Satem menyifatkan Datuk Henry Harry Jinep dari Parti Parti Demokratik Progresif Sarawak (SPDP) mempunyai kelebihan untuk dicalonkan bagi menggantikan Datuk Peter Nansian Ngusie dari Parti Tenaga Rakyat Sarawak (TERAS) pada Pilihan Raya Negeri yang akan diadakan tidak lama lagi.

Ini kerana beliau melihat Majlis Perjumpaan Bersama Ketua Menteri di Kawasan Tasik Biru semalam dihadiri kira-kira 7,000 orang oleh penyokong daripada semua parti komponen BN (SPDP, PBB, SUPP dan PRS) berbanding majlis anjuran TERAS beberapa hari lepas yang hanya dihadiri penyokong mereka sendiri.

Walaupbagaimanapun Adenan berkata beliau akan menetapkan untuk berbincang dengan Henry dan Nansian yang juga merupakan ADUN Tasik Biru selama empat penggal sejak 1996 dengan memenangi kerusi menggunakan tiket SPDP, sebelum keluar daripada parti itu pada Januari 2012.

Katanya, beliau harus memilih salah seorang daripada mereka sebagai calon Barisan Nasional (BN) di kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Tasik Biru pada pilihanraya akan datang.

Justeru itu, keputusan haruslah mendapat sepakat dari kedua-dua belah pihak kerana beliau perlu memilih seorang sahaja calon kerana tidak mahu dua orang bertanding dalam satu kerusi.

Beliau turut menegaskan sesiapa sahaja yang menjadi calon harus tetap menyokong Barisan Nasional untuk memeperoleh kemenangan sekaligus mendapat mandat yang kuat dari rakyat Sarawak. - Sarawakiana

No comments:

Post a Comment