Monday, April 11, 2016

Status halau Dr. Zakir Naik, ADUN DAP dikecam ratusan Netizen


Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang yang juga ADUN DAP Perai, Dr Ramasamy telah memuat naik status dalam wall facebook beliau, menggesa masyarakat supaya menolak dan mengusir seorang ulama Islam terkenal yang juga merupakan seorang hafiz kitab dan pakar Hadith, Dr Zakir Naik daripada terus berceramah di Malaysia.

"Let's us get Zakir Naik out from this country" gesanya dalam facebook beliau.

Katanya, kehadiran Zakir Naik tidak lain hanyalah mengundang kebencian di kalangan bukan Islam dan telah diharamkan daripada memasuki beberapa negara Barat seperti Canada dan UK.

Malah katanya lagi, segelintir umat Islam di India sendiri melabelkan Zakir Naik sebagai seorang pendusta, seorang penyampai separuh kebenaran dan seorang pengundang kebencian kepada non-muslim.

اَسْتَغْفِرُ اَللّهَ الْعَظِیْمَ...



Sumber Facebook beliau, sila scoll sendiri..


Beliau dilihat begitu tidak selesa dengan kehadiran Zakir Naik sebelum ini turut menggesa agar laporan polis dibuat supaya ulama Islam tersebut dihalau daripada negara ini.

Status beliau itu sebaliknya memakan diri apabila ia mengundang kemarahan ratusan para netizen yang memaki hamun dan mencela peribadi beliau dalam ruang komentar.

Inilah dia pemimpin DAP..

Adakah Dr Ramasamy mahu mengajak umat Islam di Malaysia untuk membenci ulama sendiri dan mengagungkan politikus demi keharmonian bersama?

Masalahnya, apa salah Dr Zakir Naik? Benarkah keharmoian kaum di Malaysia boleh tergugat dengan kehadiran beliau ke negara ini?


2 comments:

  1. https://www.facebook.com/proframasamy/posts/1045007265537532

    ReplyDelete
    Replies
    1. *
      JoeoTai is here..
      Kalau kita bijak tak kira muslim atau non muslim buat apa perlu takut kawan??
      Kita bahas sebijak mungkin kep!biar berfakta dari bercakap kosong tanpa bukti2 ilmiah,
      Kalau kita belajar tinggi2 tapi bebal iq dan eq,maksudnya memang kita takut naa..

      Delete