Wednesday, April 20, 2016

Gambar-gambar banner serangan PKR terhadap sifat rakus DAP di N2 Tasik Biru.

Gambar-gambar banner yang menggambarkan perasaan marah penyokong-penyokong PKR terhadap sifat tamak dan rakus DAP di Sarawak

Kempen serang sesama Pakatan telah pun muncul di DUN N2 Tasik Biru. Calon DAP, Mordi Bimol yang bertanding di kawasan tersebut nampaknya terpaksa bekerja keras meyakinkan masyarakat Bidayuh, Melayu dan Cina yang DAP bukan seperti yang disangkakan.

Namun segalanya harus didahului dengan penjelasan terhadap luahan masyarakat yang terdiri daripada kalangan penyokong Pakatan Harapan sendiri seperti yang ditunjukkan di bawah...


 
 
 
 
 
 



Puncanya dipercayai seperti yang berikut...

Semuanya bermula apabila DAP berkeras mahu menentukan kawasan DUN yang dibahagikan mengikut kaedah mereka. PKR Negeri Sarawak sebelum ini diugut supaya melepaskan 5 kawasan DUN kepada mereka sepertimana telah disepakati bersama kepimpinan PKR Pusat.

Desakan DAP disusuli dengan kenyataan Pengerusi DAP Sarawak, Chong Chieng Jen yang mengingatkan PKR negeri agar jangan mengingkari keputusan rundingan yang telah dibuat sehingga akan menyebabkan Pakatan terkubur.

Pertindihan tuntutan kerusi DUN yang tidak selesai akan menyaksikan pertembungan 3 penjuru di kawasan tersebut. Kenyataan Chong tersebut dipetik melalui pautan di bawah.

http://www.agendadaily.com/Muka-Hadapan/sarawak-hormat-dap-atau-pakatan-harapan-berkubur-kata-dua-untuk-pkr.html

Baru Bian selaku pengerusi PKR negeri enggan akur pada tuntutan DAP, juga mengugut untuk menggunakan kuasa veto PKR negeri untuk menolak keputusan pimpinan nasional PH.

Beliau bagaimanapun enggan mengulas lanjut berkenaan kemelut pertindihan tuntutan sebaliknya hanya menegaskan untuk fokus kepada kempen Pilihanraya Negeri tidak lama lagi.

PKR Sarawak enggan berganjak, tolak keputusan lepaskan lima kerusi DUN kepada DAP


***

Belum berkuasa lagi sudah huru-hara..Bagaimanakah masa depan rakyat boleh terjamin sekiranya kepimpinan Pakatan Harapan sendiri terumbang-ambing? Masih ada harapankah dalam Pakatan Harapan?

No comments:

Post a Comment