Thursday, April 7, 2016

Calon BN Dun N6 Tupong, saudara Fazzrudin malas melayan fitnah pembangkang

Beliau belum bertanding lagi sudah bermacam-macam fitnah dilemparkan.

Kali ini sudah melampau. Cara berpolitik seratus-peratus berniat jahat. Membuat fitnah, memburukkan calon dan pembangkang rasa lebih layak untuk menjadi wakil rakyat di negeri Sarawak?

Parti PBB dan komponen BN Sarawak sudah sekian lama mentadbir negeri Sarawak.

Tidak ada walau seorang pun pemimpin daripada parti PBB yang berkempen membuat fitnah, memaki hamun calon lawan untuk meraih sokongan, seperti yang kita lihat diamalkan Pakatan Harapan pada setiap pilihanraya.

Semoga Calon DUN N6 Tupong, saudara Fazzrudin tetap tabah dalam menghadapi cabaran demi untuk berkhidmat kepada rakyat. Cara PBB meraih sokongan ialah dengan membuktikan melalui khidmat dan kerja-kerja yang telah dilaksanakan.

Beliau banyak membantu masyarakat ketika berkhidmat di pusat khidmat Parlimen sebagai pembantu Datuk Fadillah Yusof sejak 2003 lagi. Saudara Fazzrudin juga mempunyai hubungan yang rapat dengan masyarakat di DUN Tupong, itulah sebabnya segala fitnah yang dilemparkan pembangkang akan dibidas serta-merta oleh masyarakat yang sebenarnya mengenali sifat-sifat beliau.

Respon Fazzrudin adalah tepat. Fokus utama ialah bagaimana cara berkesan untuk berkhidmat kepada masyarakat dengan lebih efisien. Usah buang masa melayan fitnah.

Fitnah datang saling berganti. Dijawab satu, diputarbelit sepuluh, Budaya Pembangkang cuma berminat pada pandangan negatif sahaja. Maka sebab itulah kita lihat aksi-aksi ganas sering berlaku di dalam setiap pemilihan ahli majlis tertinggi parti mereka.




"Saya Malas Nak Layan Fitnah" – Kata Calon Tupong



Teguran yang baik dengan niat untuk memperbaiki diri agar dapat memberi khidmat terbaik kepada masyarakat akan sentiasa diterima dan dialu-alukan, kata calon Barisan Nasional (BN) N.6 Tupong Fazzrudin Abdul Rahman.

Beliau berkata demikian ketika menjawab satu kenyataan sebuah blog dan portal atas talian yang menyebarkan propaganda “20 dalil mengapa Fazzruddin tidak layak jadi calon PBB, DUN Tupong”.

Fazzruddin menyifatkan kenyataan tersebut hanyalah fitnah dan bukanlah satu teguran yang ikhlas.

“Saya sentiasa menerima teguran dgn niat untuk memperbaiki diri dan merik khdmat terbaik kpd masyarakat. tetapi jika berunsur fitnah, saya sebenarnya malas nok melayan,” katanya

Beliau yang mengambil contoh tuduhan yang mendakwa beliau memiliki Stesen Minyak Petronas yang bernilai jutaan ringgit, sebenarnya stesen tersebut dimiliki oleh bapa mertua beliau sejak 1994 sebelum ditukar hak milik kepada isterinya.

“Jelas semua itu tiada kaitan langsung dengan saya, oleh itu saya menganggap dalil tersebut tidak ikhlas dan hanyalah fitnah semata-mata,” ujarnya.

Fazzrudin yang juga Setiausaha Politik Kepada Menteri Kerja Raya Datuk Seri Fadillah Yusof turut menyatakan terima kasih kepada pengkritiknya jika kritikan yang dilontarkan dapat membantu beliau untuk memberi khidmat yang terbaik kepada masyarakat Tupong.

Beliau yang merupakan Ketua Penerangan Pemuda PBB diumumkan sebagai calon N.6 Tupong menggantikan penyandangnya Datuk Hj Daud Abdul Rahman yang telah membuat keputusan tidak mempertahankan kerusi tersebut.

Pengumuman nama Fazzrudin,40, dibuat sendiri oleh Ketua Menteri Sarawak Datuk Patinggi Hj Adenan Satem pada 26 Mac lalu sebagai calon “Pasukan Adenan” mewakili N.6 Tupong pada Pilihan Raya Negeri (PRN) ke 11 yang dijangka berlangsung pada bila-bila masa sebelum Jun 2016. - Sarawakiana

No comments:

Post a Comment