Thursday, July 28, 2016

AMARAN ADUN N6, YB Fazzrudin kepada Pemaju-pemaju di kawasan Tupong

ADUN N6 Tupong, YB Fazzrudin Abd Rahman sebelum ini difahamkan sudah memaklumkan kepada pihak pemaju berkenaan sikap sesetengah pemandu lori yang tidak mengendahkan keselesaan dan keselamatan penduduk-penduduk yang tinggal di sekitar jalan yang dilalui mereka.

Sikap acuh tak acuh mereka telah menyebabkan beliau bertindak dengan lebih tegas dengan memberikan amaran kepada pemaju-pemaju terbabit.

Keseimbangan dalam menjaga kemudahan struktur jalan pada masa sama membangunkan kawasan bukan satu tugas yang mudah. Masyarakat biasanya akan merujuk kepada pemimpin untuk sebarang aduan atau masalah sekitar kediaman mereka bukannya pemaju projek perumahan.

Maka wajarlah YB Fazzrudin bertindak bagi mengelakkan masalah-masalah yang berpunca daripada kenderaan-kenderaan berat yang mengundang ketidakselesaan kepada rakyat. Ia bukan bermaksud menghalang pembangunan, tetapi untuk memastikan pemaju-pemaju agar lebih bertanggungjawab terhadap kebersihan serta menyelenggara jalan-jalan yang telah rosak oleh kenderaan berat mereka pada kadar segera.




No comments:

Post a Comment