Tuesday, June 7, 2016

Calon BN, Datin Mastura sudah 27 tahun berkhidmat di Kuala Kangsar



Pilihanraya Kecil Kuala Kangsar menyaksikan kepada kita fesyen kempen buruk-memburukkan calon lawan, memaki hamun, mengata orang lain tidak cukup Islam dan sebagainya sudah ketinggalan zaman.

Rakyat saban hari, saban tahun semakin matang dalam mainan politik sebegini. Emosi saja tidak menjamin sokongan tanpa disertai dengan tanggungjawab serta menunaikan janji-janji yang pernah diberikan kepada rakyat. Era reformasi, era tsunami politik, era 'menang sorak kampung tergadai' itu sudah berlalu.

PAS dan PAN bertelingkah sesama sendiri dalam pertembungan di Kuala Kangsar pada kali ini. Walhal keduanya berasal dari satu kelompok yang sama dalam Pakatan Rakyat. Taksub kepada pemimpin menjadikan parti-parti mereka caca-marba.

Semalam ceramah PAS meraih 200 orang, PAN pula cuma sekadar 50 orang. Bagi kita, itu memadai untuk menjadi penentu ukur di tingkat mana kekuatan parti mereka.

Buat calon BN, Datin Mastura Mohd Yazid, kita mendoakan kemenangan kepada beliau. Meskipun difitnah dengan pelbagai tuduhan yang tidak baik oleh pihak lawan, biarlah para pengundi yang menentukan.. Baik buruk parti yang bertanding itu dilihat dari tutur kata pemimpin-pemimpinnya ketika berucap. Itu fitrah biasanya hanya disedari oleh orang lain yang selain diri mereka sendiri..

Undilah BN, parti yang menjanjikan harapan sebenar kepada rakyat. Kepada Kak Mas, semoga tabah menghadapi hari-hari berkempen bersama anak-anak sehinggalah ke hari pembuangan undi..

Kami penyokong Barisan Nasional, akan terus berjuang bersama anda.

*****

Gambar dan artikel di bawah - sumber fb https://www.facebook.com/1Agenda/?fref=nf



Kak Mas Sudah 27 tahun Berkhidmat Bersama Suami Di Kuala Kangsar.

“Saya wanita Kuala Kangsar dan telah 27 tahun berkhidmat bersama arwah suami untuk masyarakat di sini,” demikian tegas calon Barisan Nasional (BN) bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Kuala Kangsar, Datin Mastura Mohd. Yazid.

Balu kepada penyandang kerusi Parlimen Kuala Kangsar, Allahyarham Wan Mohammad Khair-il Anuar Wan Ahmad itu menambah, soal ‘orang luar’ tidak timbul dalam pencalonan beliau pada PRK ini kerana beliau bukan orang baharu di kawasan tersebut.

“Saya berkahwin dengan orang sini dan telah bekerja bersama arwah suami, untuk masyarakat Kuala Kangsar .

“Biarlah apa orang mahu kata, masyarakat di sini lebih tahu cara kerja kami dan saya yakin serta serahkan kepada orang Kuala Kangsar untuk membuat pilihan yang bijak,” kata beliau dalam sidang akhbar di kediamannya di sini hari ini.

Yang turut hadir, Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abdul Kadir, keempat-empat anak Mastura, iaitu Wan Emir Astar, Wan Imar Izzat, Wan Iskandar dan Wan Muhammad Amar, serta Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Manong, Mohd. Kamil Shafie dan ADUN Bukit Chandan, Maslin Sham Razman.

Mastura menjelaskan, beliau dengan rela hati menerima pencalonan daripada pucuk pimpinan parti kerana ini adalah satu peluang untuk meneruskan kerja-kerja arwah suami dan memberi fokus kepada isu-isu tempatan.

Beliau yakin masyarakat di Kuala Kangsar lebih bijak menilai berdasarkan kerja-kerja pembangunan yang telah dilakukan sejak 27 tahun lalu bersama arwah suami.


No comments:

Post a Comment