Saturday, June 18, 2016

Fitnah pembangkang di saat terdesak.

Amat menyedihkan di bulan Ramadhan yang mulia ini pun masih ada segelintir pihak yang tergamak memfitnah dalam usaha terdesak untuk memburukkan calon BN di Kuala Kangsar.

Sudah fitrah pembangkang, fitnah dan pembohongan menjadi makanan ruji mereka - satu cara keji untuk meraih undi. Hakikatnya mereka tidak mempunyai satu sumbangan pun kepada masyarakat tempatan sebelum ini.

Semoga para pengundi PRK kali ini bijak memilih calon dan parti terbaik yang bebas daripada sifat-sifat terkeji sebagai wakil rakyat anda.

Undilah Kak Mas daripada Barisan Nasional

*****


*KENYATAAN AKHBAR
YAB DATO SERI DR ZAMBRY ABD KADIR
MENTERI BESAR PERAK DARUL RIDZUAN*

Pihak Barisan Nasional telah mengesan satu gerakan langkah terdesak oleh sesuatu pihak dengan menggunakan taktik kotor untuk memfitnah calon Barisan Nasional P.067 Kuala Kangsar Datin Mastura Yazid.

Gerakan ini adalah satu usaha yang jijik lagi menjengkelkan dengan menggunakan slip bayaran kepada firma guaman Mastura, Yazid Baba & partners pada tahun 2012. Slip bank ini dijadikan bahan kempen seolah-olah Datin Mastura menerima habuan sebanyak RM500,000 pada pilihan raya ini daripada seseorang.

Saya telah mengarahkan laporan polis dibuat dengan kadar segera supaya pihak polis dapat membuat penyiasatan.  Amat malang sekali dalam bulan Ramadan yang mulia ini, fitnah keterlaluan seperti ini dilakukan bagi mencapai kemenangan dalam pilihan raya kecil ini. Ini merupakan suatu perbuatan yang amat  jelek.

Pada hakikatnya slip bayaran yang ditonjolkan hanyalah bayaran atau pendahuluan kepada firma guaman Mastura, Yazid Baba & partners, di mana beliau merupakan seorang rakan kongsi.

Adalah lumrah untuk sesiapa juga memasukkan wang ke dalam akaun firma guaman atas pelbagai tujuan seperti wang deposit pembelian rumah, bayaran perkhidmatan guaman, pembelian hartanah atau pembelian saham. Akaun bank firma, bukan akaun peribadi, di mana ia akan diaudit oleh Majlis Peguam setiap tahun.

Peguam tidak boleh menggunakan wang di dalam akuan berkenaan kerana perbuatan sedemikin melanggar etika seorang peguam dan boleh didakwa mahkamah. Jika didapati bersalah boleh ditarik sijil guamannya.

Jadi tidak timbul, Mastura terlibat dalam mana-mana aktiviti serta kegiatan yang melanggar undang-undang.

Oleh itu saya menyeru pengundi-pengundi Kuala Kangsar agar tidak terhasut dengan fitnah jahat ini. Sekian.

No comments:

Post a Comment