Tuesday, June 14, 2016

PRK Kuala Kangsar - Video tentang siapa Datin Mastura?




Sepatah dua kata dari orang Kuale, saudara Azmi Ismail mengenai Datin Mastura yang juga calon BN untuk Pilihanraya Kecil Parlimen, Kuala Kangsar. Turut bersama beliau, kelihatan anak kepada calon yang turun ke padang menemui para pengundi di tengah malam serta berkempen mewakili pihak ibu mereka.

Datin Mastura merupakan pilihan terbaik buat rakyat antaranya yang pertama; Beliau merupakan orang yang ambil tahu hal-hal rakyat. Beliau menetap di Kuala Kangsar, mengundi juga di Kuala Kangsar.

Yang keduanya: Penduduk di Parlimen Kuala Kangsar cukup mengenali beliau bersama arwah suami, Allahyarham Datuk Wan Khair-il Anuar yang merupakan bekas MP di kawasan tersebut. Beliau sering mengikut suami turun padang menemui rakyat kawasan. Jadi apa-apa sahaja masalah rakyat, beliau sudah maklum sejak dulu.

Yang ketiganya: Anak-anak beliau semuanya baik-baik belaka. Mendapat didikan sempurna daripada ibubapa. Penampilan serta perwatakan mereka juga baik, maknanya bukan daripada kalangan orang-orang yang bersifat kasar dan keras. Yang pasti, penduduk kawasan tentunya lebih mengenali keperibadian mereka semuanya..

Menurut Azmi Ismail, beliau telah menemui Datin Mastura secara peribadi dan cukup yakin Datin Mastura mampu menyambung legasi suaminya yang ditinggalkan.

Sebelum meninggal, arwah ada mempunyai urusan dengan beliau namun selepas berita nahas helikopter melibatkan arwah di Sarawak, beliau menganggap urusan tersebut terhenti di situ sahaja. Namun beliau terkejut apabila mendapati Datin Mastura tahu semua hal-ehwal rakyat melibatkan suaminya di kawasan parlimen tersebut dan berjanji untuk menyambung urusan yang ditinggalkan arwah. Maka, tepatlah pilihan Datin Mastura sebagai calon BN di Kuala Kangsar.

*****

Kata orang, pertuturan melambangkan peribadi. Jika buruk perkataannya, maka buruklah sifatnya. Jika di awal berkempen sering menghina, mencaci serta merendah-rendahkan orang lain, sudah pasti masyarakat dapat gambaran begitulah keadaannya terhadap orang kebanyakan ketika berkuasa kelak.

Alhamdulillah, calon BN kita di Parlimen Kuala Kangsar tiada sifat yang kita lihat begitu. Ketabahan beliau terhadap pemergian orang tersayang, ditinggalkan dengan tanggungjawab, menghadapi cacian serta pelbagai penghinaan manusia yang berhasad, akan menjadikan beliau lebih layak sebagai pemimpin yang baik.

Semoga Datin Mastura mendapat mandat daripada rakyat dengan izin Allah serta menyambung legasi Allayarham Wan Khair dengan mudah dan bertanggungjawab




  

No comments:

Post a Comment