Wednesday, October 19, 2016

Lawatan ADUN N6 Tupong, YB Fazzruddin ke Pasar Malam Belia N6 di Metro City malam tadi. Beliau sempat beramah mesra bersama para pengunjung serta menemui para peniaga di gerai-gerai yang sempat dikunjunginya. 

Turut serta bersama beliau ialah Pengarah Eksekutif CKH Realty (Pemaju Metro City), David Chong bersama penganjur Pasar Malam Belia serta beberapa ahli jawatankuasa yang terlibat dalam program tersebut. 

Antara tumpuan yang diberi keutamaan YB Fazzrudin dalam pertemuan kali ini ialah mengenai kebersihan di tempat tumpuan orang ramai. 

Dalam usaha beliau untuk memberikan ruang perniagaan kepada para belia serta menjadikan kawasan DUN Tupong sebagai tarikan utama warga Kuching, kebersihan adalah fokus utama yang perlu dibudayakan agar ia menjadi contoh sebagai pasar malam tersibuk namun dikenali antara yang terbersih di Bandaraya Kuching.

Pertemuan ringkas dan santai yang sempat diikuti saya merangkumi perbincangan tentang pelan

 1. Pembinaan atau penambahbaikan kemudahan tandas sedia ada
2. Lokasi tetap berbumbung serta berkanopi, kemudahan peniaga
3. Pengurusan sampah sebaik sahaja selesai pasar malam dibuat. (Sedang dipraktikkan)
4. Kemungkinan penambahan gerai2 sedia ada. 
5. Penambahbaikan kemudahan ruang solat bagi pengunjung2 serta peniaga Islam.

Apapun, keselesaan pengunjung adalah perkara yang diutamakan beliau bagi menjadikan persekitaran pusat perniagaan belia N6 sebagai pasar contoh kepada pasar malam yang lain.

 

No comments:

Post a Comment