Saturday, August 22, 2015

Bersih 4.0 di Padang Merdeka, Kuching diharamkan!

Rakyat Sarawak diingatkan supaya tidak menyertai perhimpunan BERSIH 4.0 yang akan dibuat di Padang Merdeka, Kuching.

Sekali lagi rancangan pembangkang untuk menyebar propaganda anti-BN melalui kempen politik jalanan sebagai kaedah untuk mewujudkan kepimpinan yang bersih (kata mereka)...

Antara yang hadir adalah MASTERMIND pembangkang yang penulis yakin kempen ini ditunjangi oleh DAP.

Kebiasaannya perhimpunan seperti ini akan berakhir dengan demonstrasi luar kawal, tak pun berlaku Vandalisme seperti yang kita lihat terjadi di Kuala Lumpur sebelum ini.



Mari kita lihat siapa yang akan datang nanti.. sebelum ini majoriti pro-pembangkang Sarawak kononnya tolak 100% budaya 'politik kecoh' di semenanjung.

UMNO tidak wujud di Sarawak, jadi sudah tentu UMNO bukan punca kecelaruan politik di Sarawak.

Apabila kerajaan negeri menyekat beberapa individu yang boleh membawa budaya politik tidak sihat daripada semenanjung, terdapat segolongan rakyat Sarawak pro-pembangkang menghentam kepimpinan BN Sarawak. Kononnya salah guna kuasa, takut kepada kebenaran dan bermacam lagi..

Dan apabila berada dalam keadaan seperti biasa, mereka inilah juga antara yang berlebih-lebihan dalam kempen Sarawak for Sarawakian (-Tolak budaya politik semenanjung, tolak Malaya dan seumpamanya..)

Memang hipokrit dah jadi darah daging pembangkang... sebusuk-busuk politik di semenanjung, tak pula pernah dengar kempen anti-Borneo, kempen benci orang Sarawak, kempen semenanjung for semenanjungian atau Johor for Johorian yang menyampah kepada warga selain negeri sendiri.

Sedarlah, jika tidak mahu budaya politik kotor di Malaya melanda Negeri Sarawak, jauhilah semua jenis kempen politik tidak sihat tajaan pembangkang.

Kalau nak juga lepas geram kepada kerajaan sedia ada, sila lakukan secara sah di peti undi ketika pilihanraya kelak. Tak perlu buang masa, buang tenaga, buang duit pada perkara yang tak berfaedah. Orang Sarawak bijak, bukan tukang kecoh yang melalak supaya individu tertentu dapat keuntungan dalam politik.


Kerajaan tidak benar Perhimpunan BERSIH 4.0 di Padang Merdeka

KUCHING: Kerajaan negeri mengeluarkan notis tidak membenarkan Perhimpunan BERSIH 4.0 diadakan di Padang Merdeka pada 29 Ogos ini.

Ketua Polis Daerah (KPD) Kuching, Roslan Bek mengesahkan bahawa pejabatnya telah menerima notis tersebut sejak Khamis lalu.

“Penganjur Perhimpunan BERSIH 4.0 sebelum ini berkunjung ke Balai Polis bersama lapan orang pengiring jam 10 pagi kelmarin.

“Pertamanya saya maklumkan kepada mereka, niat mereka mengadakan perhimpunan di Padang Merdeka tidak terlaksana kerana kita telah menerima bantahan daripada kerajaan negeri.

“Surat datang dari Pejabat Ketua Menteri dan kita sudah melalui semua proses perundangan yang ditetapkan di bawah akta perhimpunan. Saya nyatakan apa terkandung di dalam surat itu perkara tersebut kita letakkan dalam syarat dan perhimpunan hanya dibenarkan oleh pemilik.

“Mereka diketuai Nicholas Mujah selaku yang menandatangani surat pemberitahuan di bawah seksyen 19 (1) untuk penganjuran perhimpunan itu,” katanya ketika mempengerusikan sidang media pada Perhimpunan Bulanan di Balai Polis Tabuan Jaya di sini semalam.

Menurutnya, setelah menerima notis pihaknya menampal di kawasan yang mana penganjur berniat membuat perhimpunan dan pemilik kepada kawasan tersebut pada 13 Ogos lalu.

Bagaimanapun, dalam tempoh 48 jam pihaknya menerima surat bantahan daripada kerajaan negeri menyatakan tidak membenar penggunaan padang tersebut atas alasan membaik pulih.

Pihak kami juga sudah menyerahkan 20 syarat termaktub dalam seksyen 15 termasuk tidak membawa senjata atau kanak-kanak dan banyak lagi undang-undang perlu dipatuhi.

“Paling mustahak perhimpunan itu hendaklah dilakukan di tempat tertutup dan mendapat kebenaran daripada pemilik kerana polis tidak mempunyai kuasa melarang sebarang perhimpunan aman melainkan terjadinya rusuhan,” jelasnya.

Roslan juga mencadangkan agar penganjur meneruskan niat mereka untuk diadakan di Stadium Perpaduan atau padang ragbi Song Keng Hai yang berkemungkinan bersesuaian.

Perhimpunan itu juga dipercayai diadakan melebihi 24 jam iaitu bermula jam 2 petang pada 29 Ogos sehingga 11.50 malam pada 30 Ogos ini.

“Kalau dibuat di kawasan terbuka berkemungkinan menyebabkan gangguan lalu lintas, perjalanan perniagaan dan sebagainya. Sebab itu, jika diadakan di stadium dengan meminta kebenaran terlebih dahulu mungkin bersesuaian.

“Sekiranya penganjur masih berkeras mahu mengadakan perhimpunan di Padang Merdeka ia sebenarnya melanggar Seksyen 15 dan Seksyen 20 dan pihak kita boleh menangkap tanpa waran.

“Kita bukan tangkap penganjur kerana perhimpunan itu tetapi kesalahan melanggar syarat-syarat lain dan sekiranya didapati bersalah boleh membawa hukuman tidak lebih RM10,000 denda.

“Jadi, saya minta mereka patuhi arahan seperti mana yang kami bincangkan.

“Pada saya penganjur mempunyai niat baik kerana mematuhi kehendak undang-undang dari peringkat awal, jangan saat akhir pada 29 Ogos mereka langgar undang-undang,” tambahnya.

Roslan menasihati agar orang ramai yang mengetahui perhimpunan itu dibatalkan tidak hadir kerana salah di sisi undang-undang.

Beliau turut menyampaikan sijil penghargaan kepada orang ramai dan anggota yang menunjukkan kecemerlangan sepanjang Ogos.

Turut mengumumkan Timbalan KPD, DSP Fauzilan Abdul Aziz bertukar ke Universiti Malaya menjawat jawatan sebagai Pegawai Keselamatan di bawah Gred 48 bermula 1 September ini.

Upacara serah terima tugas kepada Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Kuching, DSP Lim Bak Thai pada Isnin ini, jam 10 pagi.



1 comment:

  1. Bila PDRM/SPRM nak TANGKAP si TERORIS-TERORIS BABIga-BersihSIAL/PKRHOMO/DAPBANGKAI BABI-PENJILAT LENDIR-SOROS/ISrael-Mossad/CIA, juga bawah Akta TERORISMA, kerana DANA/KOMPLOT ini juga nak MENGGULINGkan YAB PM BUMIPUTERA Islam/Melayu, UMNO/mana-mana institusi BUMIPUTERA dan KERAJAAN kita di NEGARA ISLAM kita ni?! Lihat di - http://alamijiwaparadox.blogspot.com/2015/08/ambiga-terima-jutaan-ringgit-derma-dana.html, AMBIGA TERIMA JUTAAN RINGGIT DERMA DANA ASING UNTUK GULINGKAN KERAJAAN: BUKTI WANG ASING DALAM PEMBIAYAAN KEMPEN PAKATAN PEMBANGKANG, August 04, 2015!

    Jadi aku HERAN apahal masih boleh pula nak benaqkan puak TERORIS BersihSIAL ni buat demo dia kat mana-mana di waktu atau lepas Hari KEMERDEKAAN tercinta kita?! Jadi bagaimana puak TERORIS DAPBANGKAI/PKRHOMO ni boleh dibiaqkan MENGGANAS kat Malaysia ni?! Depa juga sedg. menggunakan NGO-NGO CIA-MOSSAD/SOROS lain spt HRWbangkai babi/Transparency IntSIAL (berpusat di Jerman. asyik diPUJA Bernama/AwaniBANGANG) utk. GERTAK K'jaan/UMNO kat ASEAN dan sampai paksa kita keluaq UN kononnya!

    JILAKA betul - awat tak bising pula NGO-NGO Barat/ZIONIS-CIA/MOSSAD ni semua kat rejim-rejim PENGGANAS ISrael-Zionis/NATO-Barat depa yg. tak habis-habis mahu MENJAJAH/MEROMPAK Dunia Islam yg. amat kaya minyak/gas- Thorium/Uranium (utk. pembuatan senjata NUKLEAR) serta MEMBUNUH/MEROGOL umat Islam dlm. GENOSID yg. MENINGKAT sewenangnya – termasuk untuk sindiket pemerdagangan ORGAN dan PEDOPHILIA , untuk puak KANIBAL (“Cannibal“) Zionis-Freemason?! Mahupun SingaPORK/Myanmar yg. sebenaqnya paling TAK berdemokrasi kat ASEAN ni!

    Kalau kat China atau Russia yg. BERANI, TAK akan diBIAQkan gertakan ni semua - tengok tindakan TERBARU yg. amat BERANI dari RUSSIA mengHARAMkan mana-mana NGO-NGO ditaja NEDZionis/CIA-Mossad-amat KEPARAT ni, di http://www.informationclearinghouse.info/article42515.htm , Why Russia Shut Down NED Fronts, By Robert Parry, July 31, 2015:

    ….The secret hand behind NED’s creation was CIA Director William J. Casey who worked with senior CIA covert operation specialist Walter Raymond Jr. to establish NED in 1983. Casey – from the CIA – and Raymond – from his assignment inside President Ronald Reagan’s National Security Council – focused on creating a funding mechanism to support groups inside foreign countries that would engage in propaganda and political action that the CIA had historically organized and paid for covertly. To partially replace that CIA role, the idea emerged for a congressionally funded entity that would serve as a conduit for this money.

    But Casey recognized the need to hide the strings being pulled by the CIA. “Obviously we here [at CIA] should not get out front in the development of such an organization, nor should we appear to be a sponsor or advocate,” Casey said in one undated letter to then-White House counselor Edwin Meese III – as Casey urged creation of a “National Endowment.”…..

    Currently, Gershman’s NED dispenses more than $100 million a year in U.S. government funds to various NGOs, media outlets and activists around the world. The NED also has found itself in the middle of political destabilization campaigns against governments that have gotten on the wrong side of U.S. foreign policy. For instance, prior to the February 2014 coup in Ukraine, overthrowing elected President Viktor Yanukovych and installing an anti-Russian regime in Kiev, NED was funding scores of projects…….

    So would an acknowledgement of where NED’s money comes from. How many governments would allow a hostile foreign power to sponsor politicians and civic organizations whose mission is to undermine and overthrow the existing government and put in someone who would be compliant to that foreign power?......

    Nek Tempoyak.

    ReplyDelete