Saturday, March 21, 2015

Gambar Mogok Lapar demi Anwar Ibrahim

Fanatik Anwar sudah mula mengganas.. Bukan ganas apa, tapi ganas berlapar... Semua itu dilakukan demi Anwar yang sangat dipercayai.

Jangan lupa, setakat mogok lapar yang entah jujur entah tidak, ada orang yang lebih sanggup dipenjarakan demi Anwar satu ketika dulu. Cuba fikir di pihak mana beliau sekarang dan mengapa?



Demonstrasi ini dilakukan di perhentian bas, di luar kawasan penjara Sungai Buloh tempat Anwar menjalani hukuman. Banner memaparkan gambar Mahatma Gadhi, Aung San Suu Kyi, entah apa kaitan dengan Anwar tidak pula dinyatakan..

Difahamkan kumpulan '#kita bangkit kita lawan' yang dipimpin Chegu Sekar ini melakukan mogok bertujuan untuk memohon DYMM memanggil panel rayuan yang dikemukakan oleh keluarga Anwar secepat mungkin dan memohon KDN, pihak Penjara dan Peguam Negara membenarkan Anwar untuk menghadiri sidang Parlimen sementara menunggu pengampuan DYMM.

Rakaman video di bawah..



Beginilah yang kita lihat, seolah-olah memaksa DYMM untuk berbuat sesuatu yang hanya hak atas perkenan baginda sahaja dengan cara sedemikian. Bukankah ini agak keterlaluan?

Kenapa Anwar terlalu istimewa, sehingga Pakatan Pembangkang tidak sedikitpun berupaya untuk mencari penggantinya?

Beruntunglah Anwar jika permintaan mereka diperkenankan, di penjara pun dapat mengikuti sidang Parlimen kemudian yakin akan dibebaskan dengan mendesak DYMM YDP Agong, pada masa yang sama juga berjuang menjatuhkan kepimpinan kerajaan sedia ada.

Sungguh luar biasa. Tapi inilah demokrasi pembangkang di Malaysia..




6 comments:

  1. Klu manpos kering mati tak makan ok gak tu.....bole buat guiness rekod kat mesia...mati tak makan....kat mesia ni mati pasal banyak makan...

    ReplyDelete
  2. Spesis bangang buat kerja sia2.. anak bini nuar sendiri brjuang ke hulu hilir mintak perhatian tp xde la plak sampai mogok lapar.. ni spupu papat anwar ke sanggup kebulor demi politik dia??? menyemak jer macai2 ni..

    ReplyDelete
  3. tulis kita bangkit tapi baru half day dah tergolek
    taruk capati kat tepi ,,,pagi besok pasti habis

    nuar tengah exercise ''m,r bengkok'' dlm sel

    ReplyDelete
  4. kalau ada yang seludup nasi bungkus ,air dan rokok , sumbat dia dalam lokap..
    mogok lapar wajib sampai mamposs..baru boleh disahkan bangang..

    ReplyDelete
  5. Mogok lapar? Di Malaysia? Tak ada maknanya....kerja bodoh oleh orang2 yang bodoh....memang bodoh...memang boduh ...memang huduh....

    ReplyDelete
  6. kerja bodoh olih orang bodoh. anak bini annuar baguih punya tidoq dan makan , hampa kuda kayu dok lapaq! bangang punya manusia.

    ReplyDelete