Tuesday, February 2, 2016

Gambar-gambar yang dirakam ketika Program 1000 Belia, Dun Lambir di Miri


Gembira melihat komitmen anak-anak muda yang bakal menjadi pemimpin satu hari nanti.

Tahniah kepada penganjur DUN Lambir, Pergerakan Pemuda PBB Lambir, Miri K-Car Community dan Miri Amateur Radio Club atas kejayaan menghimpunkan lebih 1500 belia.






Fadillah bersama 1000 orang belia di DUN Lambir

Belia boleh bergantung kepada Barisan Nasional (BN) untuk merangka lebih banyak program pembangunan dan projek di Negeri Sarawak.

Menteri Kerja Raya, Datuk Seri Fadillah Yusof memberi jaminan kepada belia bahawa hanya BN boleh berjuang untuk kepentingan rakyat Sarawak.

"Perkara pertama yang perlu dilakukan ialah mengenal pasti orang yang mampu melakarkan masa depan yang lebih baik dan cerah untuk diri anda. Dari perspektif politik, parti-parti politik negeri BN mampu berjuang untuk masa depan anda di Sarawak", beliau memberi jaminan itu ketika menutup kem belia yang digelar" 1000 Belia # Dun Lambir di ParkCity Everly Hotel Miri semalam.

Sehubungan itu, Fadillah yang juga Ketua Pemuda Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) mahu belia untuk memastikan calon-calon BN akan mencapai majoriti besar pada pilihan raya negeri yang akan datang pada tahun ini.

"Ketua Menteri kita Datuk Patinggi Tan Sri Adenan Satem mahu rakyat memberi mandat yang kuat supaya suaranya untuk memperjuangkan kepentingan Sarawak yang boleh didengar oleh Kerajaan Persekutuan.

"Sebab itu kita mesti menyokong Ketua Menteri untuk memastikan bahawa kerajaan persekutuan memberikan lebih banyak projek pembangunan untuk Sarawak," katanya.

Mengulas mengenai kem pemuda itu, beliau mengucapkan tahniah kepada jawatankuasa penganjur kerana mempunyai program yang bermakna itu untuk membangunkan sekumpulan belia dengan pemikiran yang positif.

Oleh itu, beliau mahu program ini menjadi program ikon kepada belia PBB dan diperluaskan ke kawasan-kawasan lain.

Kira-kira 1,500 belia dari rumah panjang, kampung-kampung, dan menengah pelajar sekolah mengambil bahagian dalam kem. Lambir ADUN Ripin Lamat ketika berucap sebelum itu mengumumkan bahawa cawangan PBB Lambir telah menubuhkan Putera dan Puteri Briged.


Kredit artikel kepada TheBorneopost.

2 comments:

  1. SYUKUR ALHAMDULILLAH di atas PENYATUAN anak-anak muda terutamanya bangsa BUMIPUTERA kita di MIRI!

    Dan seronoknya bila tengok WARISAN yang sungguh INDAH turun temurun PUSAKA nenek moyang BUMIPUTERA Islam/Melayu kita, termasuk budaya SILAT gemilang kita, masih diLINDUNGI dan diPERTAHANkan di Sarawak!

    Memang ekoq-ekoq kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG KAPIRDAJAL PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNO/HOMO/RASIS-EJEN/KULI-Barat/ZIONIS-SOROS/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH-no-1 - sedg. cuba menjadikan BUMIPUTERA Islam/Melayu kat Sarawak sbg. MINORITI sama spt. di P. Pinang; dan menjadi SingaPORK-no-2 (SingaPORK adalah pusat Zionis/MOSSAD-CIA/NATO di Asia Tenggara - lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009)!

    Aku juga syak Miri di Sarawak, amat diidamkan rejim PENGGANAS ZIONIS DAPBANGKAI ni - apalagi Miri besempadan dgn. BRUNEI, sebuah NEGARA ISLAM yg. KUAT dan KAYA RAYA - bahkan HUTAN SIMPANAN TROPIKA (National Park) di Brunei, antara yg. TERINDAH di dunia, tidak pernah dibalak kerana masih kaya dgn. minyak)! Maka, baiklah tubuhkan juga NGO-NGO Bumiputera BERSATU dengan juga BUMIPUTERA Brunei, termasuk Bumiputera Islam/Melayu Brunei (juga ramai di Sabah)!

    Aku juga harap puak PENGGANAS PEMISAH Sabah-Sarawak akan diHARAMkan di Sabah/Sarawak mahupun masuk Semenanjung - termasuk NGO-amat-bangsat-, BMFZionis, yang disyaki didalangi perisikan MOSSAD/Jerman-NATO (BMF ini berpusat di Basel, Switzerland yg. seolah KOLONI Jerman – Jerman adalah pusat utama ISrael/Zionis di EU; lima Submarine berkapasiti membawa senjata NUKLEAR dari Jerman telah di EKSPOTke ISrael ) dan EJEN/KULI depa dari ekoq-ekoq dari JAMBAN TERORIS-TERORIS PKRHOMO/DAPBANGKAI ni, yang disyaki aktif beroperasi di Miri di "bawah-tanah"!

    Bayangkanlah aku sendiri pernah terjumpa ejen BMF beberapa tahun dulu di Miri – yg. menggunakan juga HELIKOPTER utk. masuk pendalaman terpencil di Sarawak – dgn. alasan utk. membawa bekalan ‘makanan dan ubatan’! Masa tu aku masih ‘naïve’ tentang politik-DAJAL oleh ’NGO-NGO’ PENGGANAS ZIONIS DAJAL ni – aku TERTIPU, ingat depa betul-betul NGO nak bantu Bumiputera MISKIN dan alam sekitar!

    Strategi DAJAL TERORIS-TERORIS PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO adalah juga untuk terus MENGHASUT ke arah KEBENCIAN pada BUMIPUTERA Islam/Melayu terutamanya dari Semenanjung, serta pada Bahasa KEBANGSAAN kerana dalam Bahasa Melayu, serta MEMECAHBELAHkan kaum BUMIPUTERA dari pelbagai agama - termasuk dengan MO DAJAL depa untuk menjadikan penganut Kristian di Sabah/Sarawak menukar fahaman depa terutamanya dari agama Katolik tradisional (yg. telah lama hidup harmoni bersama umat Islam) ke puak PENGGANAS Kristian pro-Zionis/ISrael yang membenci Islam/umatnya, supaya akhirnya Sabah/Sarawak yang kaya minyak-gas, dapat digabungkan dengan SingaPORK!

    Maka, juga amat perlu hantaq ATM utk. projek kemanusiaan dgn. lebih AGRESIF utk. membantu rakyat MISKIN di pendalaman TERPENCIL - terutamanya kpg. Org. Asli dan di Sabah/Sarawak! Apalagi, diDEDAHkan oleh Snowden, bekas perisik US, yg. CIA (sudah diKUASAI Zionis)/MOSSAD juga MENUBUHkan PENGGANAS KANIBAL IS/ISIS! Maka, risau aku anak-anak Orang Asli dan Bumiputera lain di Pendalaman terpencil!

    Nek Tempoyak.

    ReplyDelete
  2. Dan juga pastikan tanah-tanah negeri TEPI PANTAI yg. sungguh indah di MIRI - TIDAK lagi TERGADAI kat Tokey-Tokey BALAK - bahkan pantai pun depa KEBAS dan TUTUP utuk org. awam! Tolong TAMBAHkan tanah tepi pantai dan gerai-gerai makanan RAKYAT dari pelbagai kaum yg. CANGGIH dan serba MODEN, sbg. sebahagian dari NATIONAL PARK (banyak TANAH PANTAI di Ireland contohnya akan dilindungi - untuk rakyat SEMUA dan juga alam sekitar - bukan hanya utk. membina kediaman peribadi ORANG KAYA!

    Nek Tempoyak.

    ReplyDelete