Sunday, March 6, 2016

Cara PKR yang murah untuk raih sokongan masyarakat Tupong

Ini sahaja yang termampu dari PKR berbanding pemberian BR1M yang disediakan oleh kerajaan pimpinan Barisan Nasional kepada rakyat setiap tahun.

Walaupun bukan satu parti yang sesuai untuk masyarakat Tupong, sekurang-kurangnya kempen seperti ini tidak memburukkan sesiapa dalam mengekalkan sokongan ahli sendiri.


Menyediakan program menukar minyak hitam motosikal, serta kempen petrol percuma untuk penunggang motosikal tidak membolehkan rakyat untuk mengharap PKR sebagai parti rakyat. Ia terlalu sedikit jika dibandingkan dengan perbelanjaan jutaan ringgit hanya untuk memasang billboard dalam kempen 'bebaskan Anwar' di Selangor baru-baru ini.

Lihat sini.

Kita juga sudah melihat perebutan kuasa di Selangor dengan cubaan pemimpin tertinggi PKR untuk meletakkan kerabat keluarga sendiri sebagai Menteri Besar.

Bagaimanapun, kita mahu melihat parti pembangkang lain terutamanya DAP mengamalkan budaya bersaing secara sihat di Sarawak, bukannya dengan memainkan sentimen perkauman, budaya hasut-menghasut serta memburukkan keperibadian orang lain tanpa perlu membuat apa-apa kebaikan kepada rakyat.


No comments:

Post a Comment