Sunday, December 13, 2015

Ceramah PAN siang-siang pun krikk krikk!

Semua orang tahu siapa sebenarnya menguasai parti PAN (Parti Amanah Negara) yang diketuai Mat Sabu. Maka di belakang kepimpinan bekas-bekas ahli PAS dan PKR dalam parti itu terdapat tangan-tangan ghaib DAP yang menentukan hala tuju mereka.

DAP tidak dapat menguasai PAS. Juga sudah tidak lagi berkenan dengan sisa-sisa kekuatan PKR. Sokongan orang Melayu terhadap Pakatan Rakyat sebelum ini merosot serta keengganan PAS mengikut telunjuk DAP menyebabkan akhirnya PR dibubarkan.

Kini, dengan wujudnya PAN, DAP berharap parti 'boneka' seperti ini dapat meraih undi orang Melayu sepertimana yang diperolehi PAS dalam Pakatan Rakyat. Strategi memecahbelahkan sokongan kaum Melayu perlu diteruskan untuk menghancurkan BN seterusnya menguasai Putrajaya.

UMNO semakin lemah dan peluang sebegini tidak dilepaskan. Dengan penuh yakin PAN menabik dada katanya sokongan akan berpindah arah berikutan beberapa keputusan tidak popular BN dalam menangani isu kos sara hidup..


Tapi...


Rupanya rakyat lagi tak suka parti Parti Amanah Negara 'Tanah Air Tercinta'....



LAGI SEKALI PENGERUSI PAN TERENGGANU DIMALUKAN OLEH PARA PENGUNJUNG PASAR MALAM KUALA TERENGGANU APABILA CERAMAHNYA TIDAK DIPEDULIKAN.



Tarikh:- 12 hb Dis 2015 bersamaan hari Sabtu jam lebih kurang 5.30 petang,

Program ceramah di pasar malam bersama Pengerusi PAN Negeri Terengganu yang juga Ahli Parlimen Kuala Terengganu yang menang pada PRU ke-13 lalu atas tiket PAS Dato' Raja Kamarul Bahrin Shah sebelah pasaraya Giant Hiliran Kuala Terengganu.

Nama yang dilambung oleh Pakatan Harapan tanpa PAS sebagai bakal MB Terengganu selepas PRU ke-14 nanti.

Adakah sambutan diberikan rakyat terhadap ceramah ini melayakkan dirinya diangkat sebagai MB Terengganu nanti .... adakah PAN mampu menang besar lagi bergaya di Terengganu pada PRU ke-14 nanti???

Hakikat dan jelasnya ialah PAN di Terengganu telah ditolak secara total dan mutlak oleh rakyat Terengganu ... itu mesej yang keras dan tegas yang ingin disampaikan oleh rakyat Terengganu kepada PAN jika diambil kira sambutan rakyat berikan kepada setiap ceramah yang melibatkan PAN terutamnya Pengerusi PAN Terengganu sendiri.

Seterusnya kemenangan YB Dato' Raja Kamarul Bahrin Shah pada PRU ke-13 lalu di parlimen Kuala Terengganu bukan atas kekuatan dan pengaruh tubuh sendiri dan peribadi ... rakyat memberikan undi dan sokongan kepada parti diwakilinya iaitu PAS.

Dengan itu PAN mesti hentikan segera sembang kencang mendabik dada kononnya parti berkenaan mendapat sambutan hangat dan lebat dari rakyat sebab para pengunjung pasar malam di Hiliran Kuala Terengganu petang tadi langsung tidak mau ambil kisah dan peduli apa yang cuba diucapkan oleh Pengerusi PAN Terengganu.

Kejadian sebegini bukanlah kali pertama malahan sudah kerap berlaku malahan ianya serupa pada setiap ceramah secara gempur ambil kesempatan kehadiran orang ramai di setiap pasar malam yang sedang beroperasi di Kuala Terengganu. Kalau rakyat bandar Kuala Terengganu sudah tolak PAN rakyat didesa dan luar bandar lebih lagi .. itu pasti.

Sumber: Omakkau..

2 comments:

  1. dia tengah syok sendiri tu... hahaahaah..hahahaaa..

    ReplyDelete
  2. Biaq pi dia tengah kemabukan ketum tu. esok-esok dia jadi MB Terenggggganu boleh bagi free itu ini, tak dak GST, semua rakyat jadi kaya dapat royalti 2,000 hinggit sebulan sorang...

    ReplyDelete