Tuesday, December 2, 2014

Jijik! Gambar bangkai babi di kolam Talapia

Taubat tak makan ikan ini lagi.. Syukur tak berlaku di negeri lain. Menjadi was-was kita dibuatnya. Kesan negatip bila peniaga Melayu tak ada dalam bidang sama. Kalau harap spesis penternak seperti ini, mereka tak kisah sensitiviti orang. Bagi mereka, tolak kayu, tolak batu, semua sondol belaka..

Julai yang lalu, heboh dikatakan ikan patin yang diternak di Perak diberi makan bangkai babi berikut penemuan tulang-tulang babi dalam kolam ikan patin yang pecah.

Baru-baru ini, tersebar pula dakwaan terbaru yang mengatakan seorang penternak ikan memberikan bangkai babi sebagai makanan kepada ikan talapianya di sebuah kolam.

Menurut sumber, lokasi dalam gambar adalah di Bukit Redang Panjang, Ijok Selama Perak.

Dakwa sumber, objek terapung di tengah-tengah kolam tersebut diletakkan bangkai binatang dipercayai babi dan dibiarkan berulat. Ulat-ulat yang keluar dari bangkai babi itu akan merayap dan jatuh ke dalam kolam yang menjadi sumber makanan kepada ikan talapia.

Jika benar dakwaan ini, elakkan makan ikan talapia buat masa ini sehingga JAIP mengeluarkan kenyataan rasmi terhadap dakwaan ini.

Sumber gambar - Peraktoday

2
345

2 comments:

  1. Aku syak ikan ni hanya kan dijual kat penjual Islam/Melayu kat pasar-pasar Melayu - disyaki nak mensasarkan terusan umat Islam/Melayu untuk diKURANGkan oleh ejen-ejen Barat-ZIONIS; sebab tu makin ramai yg.muda dpt. KANSER/TB lah dan mcm-mcm penyakit lagi, dan MO lain .Lihat di - http://www.utusan.com.my/berita/nasional/pasangan-warga-8232-emas-rayu-bantuan-1.31592, Pasangan warga emas rayu bantuan, 02 Disember 2014; dan di http://www.utusan.com.my/berita/wilayah/polis-bantuan-hidap-kanser-kulit-1.31484 , Polis bantuan hidap kanser kulit, 02 Disember 2014; dan di - http://www.utusan.com.my/berita/nasional/pekerja-kilang-bimbang-dijangkiti-tibi-1.31216 , Pekerja kilang bimbang dijangkiti tibi, SHARAIMEI | 01 Disember 2014!

    Mana PEMUDA-PUTERI UMNO yg. haritu masa Konvensyen, bukan main galak nak lebih PROAKTIF, bukan mcm.si TUA-si TUA yg. diKUTUK mereka sbg. KOLOT/LEMBAP dsbnya! Cepatlah BANTU umat Islam/Melayu MISKIN kita ni!

    Dan harapnya juga JAKIM/PDRM/Kem. Kesihatan akan ambil tindakan terhadap PENTERNAK PENGGANAS ni!

    Nenek Tua Sambal Petai.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Mereka tak utamakan halal haram pun.. asal boleh telan mcm admin cakap tolak kayu dengan batu saja. Pemimpin DAP perlekehkan status halal dalam produk mereka, tak mustahil isu talapia babi ini pun jadi bahan gelak mereka.

      http://3.bp.blogspot.com/-HyLv0ESSutA/UOEpDS49fdI/AAAAAAAAZIA/EIEa6Cdehck/s640/388367_4548582147658_472055193_n.jpg/

      Delete