Tuesday, December 2, 2014

Datuk Lee Chong Wei saman Razif Sidek


Pada 11 November lalu,  Razif Sidek bekas pemain beregu negara mengeluarkan kenyataan di akhbar Kosmo yang mengatakan  tentang perbuatan Chong Wei menggunakan dadah.

Kini Lee Chong Wei akan memfailkan saman ke atas Razif Sidek ekoran kenyataan tersebut.

“Peguam saya sudah menghantar surat kepada Razif beberapa hari lalu dan kes ini akan diselesaikan di mahkamah. Dia (Razif) ada menghubungi saya untuk meminta maaf selepas menerima surat itu, tetapi apa yang berlaku sudah berlaku,” kata Chong Wei The Malay Mail.

Menurut Chong Wei lagi, sejak berita itu didedahkan beliau cuba menghubungi Razif beberapa kali namun gagal.

“Saya tidak boleh membiarkan sahaja perkara ini kerana ia memalukan saya.

“Sebagai seorang bekas pemain kebangsaan, saya pasti dia lebih arif berbanding membuat tuduhan palsu kepada saya, khususnya dalam saat begitu menduga ini, dia bukan sahaja mengguris hati saya tetapi hati seluruh rakyat Malaysia dengan komen itu,” katanya.

Chong Wei kemudian meminta wartawan cuba menghubungi Razif dan lihat apa pula reaksinya kali ini.

No comments:

Post a Comment