Tuesday, May 31, 2016

Selamat Hari Gawai dan Kaamatan daripada Datuk Seri Fadillah Haji Yusof




Assalamualaikum WBT,

Salam sejahtera dan Salam sehati sejiwa,

Saya ingin mengucapkan Selamat Hari Gawai, Gayu Guru Gerai Nyamai, Lantang Senang Nguan Menua kepada masyarakat Dayak di Sarawak dan Kotobian Tadao Tagazo Do Kaamatan kepada masyarakat Kadazandusun di Sabah.

Rakyat Sabah dan Sarawak memang dikenali dengan keharmonian kita dalam hidup bermasyarakat. Inilah yang menjadi contoh kepada mereka yang lain betapa kita mampu hidup dengan aman damai, bertolak ansur dan saling hormat menghormati. Lebih-lebih lagi di musim perayaan ini dimana sanak saudara serta sahabat handai berkumpul dan berkunjung antara satu sama lain. Inilah yang harus kita banggakan dan kekalkan dalam jati diri kita kerana hanya dengan perpaduan kita dapat mengecapi kemajuan dan kemakmuran.

Kepada yang bakal memandu balik ke kampong halaman masing-masing, pandulah dengan selamat. Patuhilah peraturan dan arahan pihak berkuasa agar perjalanan kita semua selamat.

Sekali lagi bagi pihak keluarga serta seluruh warga Kementerian Kerja Raya Malaysia, Pergerakan Pemuda PBB Negeri Sarawak dan Pergerakan Pemuda BN Sarawak, saya ingin mengucapkan sekali lagi Selamat Hari Gawai, Gayu Guru Gerai Nyamai, Lantang Senang Nguan Menua dan Kotobian Tadao Tagazo Do Kaamatan. Semoga tuaian pada tahun ini membawa bersamanya kemewahan serta kemakmuran kepada rakyat dan negara kita Malaysia.

Sekian,
Fadillah Haji Yusof
Menteri Kerja Raya Malaysia
Ahli Parlimen P194 Petra Jaya

No comments:

Post a Comment