Saturday, August 15, 2015

Berhenti memfitnah saya - Fadillah

Kepimpinan tertinggi UMNO sudah berkali-kali menjelaskan bahawa parti itu sekali-kali tidak akan mengembangkan sayapnya ke Sarawak. Rasanya sejak bertahun-tahun yang sudah, kita telah menjadi saksi kepada kenyataan seperti ini. Malah sebelum Datuk Seri Najib memegang amanah sebagai Perdana Menteri.

Namun gerakan pembangkang tetap memainkan isu ini dengan niat untuk menyemarakkan rasa benci dengan sentimen anti-malaya khususnya parti UMNO yang menjadi tunjang kekuatan Barisan Nasional di Semenanjung Malaysia.

Mungkin fitnah, politik benci menjadi sumber utama mereka untuk menjadi tokoh yang paling mulia di negeri Sarawak. Jadi usahlah para menteri kita bersusah payah cuba menerangkan perkara-perkara yang mereka tidak pernah buat. Pembangkang tegar amat suka menyebar fitnah, mereka bukan jenis yang risau tentang kebenaran. Otak mereka tenat..

Abaikan saja kenyataan orang-orang gila di pihak sebelah sana...


Berhenti memfitnah saya - Fadillah



Ketua Pemuda Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) Dato' Sri Haji Fadillah Haji Yusuf menegaskan beliau tidak pernah mempromosi UMNO untuk masuk ke Sarawak.

"Hentikan fitnah siber kononnya saya mempromosi UMNO ke Sarawak. Saya dan Pemuda PBB tidak akan pernah berbuat demikian."

"Seperti ditegaskan pucuk kepimpinan Pusat dan Negeri, UMNO tidak akan masuk ke Sarawak," tegasnya lagi.

Fadillah, yang juga merupakan Menteri Kerja Raya berkata demikian selepas mempengerusi Mesyuarat Majlis Tertinggi Pemuda PBB di Miri semalam.

Sejak kebelakangan ini, terdapat poster palsu yang tersebar di media sosial yang kononnya Fadillah sedang dalam usaha untuk membawa UMNO ke Sarawak.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, yang juga Presiden UMNO bersama Ketua Menteri Datuk Patinggi Tan Sri Haji Adenan Satem (Presiden PBB) juga telah acap kali menafikan yang UMNO akan masuk ke Sarawak.

Fitnah tersebut dilihat sebagai usaha pihak yang tidak bertanggungjawab untuk memecahbelahkan PBB serta mengganggu gugat hubungan rapat PBB dan UMNO. - Sarawakiana

No comments:

Post a Comment